اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

جزئیات بیشتر درباره کراس اوور جدید ایران خودرو

جزئیات بیشتر درباره کراس اوور جدید ایران خودرو

پروژه کراس اوور جدید ایران خودرو براساس اعلام مدیران این شرکت در حال انجام بوده و در آینده نزدیک نتیجه نهایی این طرح تولیدی، رونمایی می شود.

بعضی از اطلاعات اولیه بیانگر آن هستند که اسامی متفاوتی برای پروژه کراس اوور ملی انتخاب شده و حتی نام «نیو پیکان» هم در این لیست قرار گرفته است. این کراس اوور ملی از جمله برنامه های این شرکت بوده که در زمان برجام و قبل از شروع تحریم ها با همکاری چند قطعه ساز برتر دنیا مانند ماهله، بوش، هیوندای پاورتک و … شروع شده بود و مسئولیت نظارت بر طراحی محصولات جدید ایران خودرو هم بر عهده شرکت طراحی معروف “پینین فارینا” گذاشته شده بود.

ولی با آغاز تحریم های جدید آمریکا علیه صنعت خودروی ما، بعضی شرکای خارجی در ظاهر از کار همکاری عقب نشینی نمودند و با این اوضاع، ایران خودرو پروژه خود را رها نکرد.

کراس اوور مورد نظر برای عرضه در کلاس C به بازار در نظر گرفته شده و براساس اطلاعات فعلی، فاصله محوری آن ۲۶۵۰ تا ۲۶۷۰ میلی متر خواهد بود. آن گونه که به نظر می رسد، ارتفاع این خودرو چیزی بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ سانتی متر می باشد. استفاده ایران خودرو از پلتفرم PF1 گروه پژو-سیتروئن در زمان برجام مجاز شد و به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که بدنه و شاسی اصلی محصولات جدید ایران خودرو بر روی پلتفرم مذکور روانه بازار گردند.
شرکت ایران خودرو در همکاری با کمپانی “ماهله” طی سال های گذشته و توانسته است تا روند طراحی موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتر توربوشارژر را با موفقیت پشت سر بگذارد. در شرایط فعلی بحث تولید انبوه این پیشرانه مطرح بوده و ظاهرا هم اکنون، گفتگوهایی درباره آماده سازی امکان تولید این پیشرانه رد و بدل می شود.

 

مشخصات فنی

طبق مشخصات اعلامی در بند قبل، پیشرانه های سه سیلندر در اختیار شرکت ایران خودرو ، می تواندد قدرتی بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید کنند و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ خواهند بود. مصرف سوخت ترکیبی این موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری چیزی حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ذکر شده است. این موتور دارای توربوشارژر و سیستم تزریق سوخت مستقیم GDI بوده و بعد از عرضه این موتور به بازار، ۳ موتور دیگر نیز با حجم ۱.۵ لیتر با استفاده از سوخت های گاز و بنزین روانه بازار می گردند.

درباره بقیه ویژگی های کراس اوور جدید ایران خودرو یا نیو پیکان منابع آگاه بیان کرده اند این خودرو با توجه به ویژگی های فنی و ابعاد خود تنها با حالت تک دیفرانسیل به بازار عرضه خواهد شد و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز در مدل فول آپشن آن، قدرت موتور را به چرخ های جلو انتقال می دهد. البته به احتمال زیاد ممکن است این کراس اوور ملی با گیربکس دستی هم به بازار عرضه شود.

کراس اوور ایران خودرو

کراس اوور ایران خودرو

 

امکانات کراس اوور ایران خودرو

با در نظر گرفتن مشخصه ها و قابلیت های مورد نظر مرکز تحقیقات شرکت خودروسازی ایران خودرو، این شاسی بلند کوچک می تواند با ویژگی های زیر به بازار عرضه گردد:

استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، دوربین دید عقب، چراغ روزتاب(دی لایت)، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، رینگ آلومینیومی، آینه های برقی تاشونده، کامپیوتر سفری، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی داشبورد، سانروف، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای و …

البته بهتر است بدانید که هنوز، گروه صنعتی ایران خودرو هیچ یک از اطلاعات مطرح شده را به صورت رسمی برای کراس اوور جدید خود تایید نکرده است.

 

اسب بخار

زمان ارسال پست: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۸ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.