اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

جریمه ۵۰ هزار تومانی خودروهای بدون معاینه فنی ، هر ۲۴ ساعت

جریمه 50 هزار تومانی خودروهای بدون معاینه فنی

مدیر محیط زیست شهرداری مشهد در نشست خبری با عنوان طرح کاهش آلودگی هوا LEZ که داخل ساختمان معاونت حمل‌ و نقل برگزار شد، اظهار نمود: زمان گرفتن معاینه فنی اصلاحاتی انجام می‌گردد و ۲/۲ دهم درصد کاهش مصرف سوخت صورت می گیرد.

او با ذکر این نکته که “در سطح شهر با وسایل نقلیه دودزا برخورد می‌شود”، بیان کرد: ماشین های فاقد معاینه فنی به‌ ازای هر ۲۴ ساعت تردد، ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. سال گذشته نیز، ۴۶ هزار مورد برخورد به ثبت رسیده که ۵۰ درصد آن ها در این نظارتها ، بدون معاینه فنی بودند.

عطار زاده درباره اختصاص دادن و برگشت سهم جرایم به استان‌ گفت: تا الان ۶۰ درصد جریمه‌ها به شهرداری و ۲۰ درصد آن ها سهم راهبری، ۱۵ درصد سهم تجهیزات و ۲۰ درصد نیز صندوق ذخیره بیمه بوده است. تخصیص مناسبی در مورد ۶۰ درصد اعتبارات وجود ندارد و فقط در حدود ۱۰ درصد آن به استان‌ اختصاص می یابد.

در مدتی قبل، زیرساخت‌های مربوط به طرح کاهش آلودگی هوا آماده شده بود ولی به خاطر این که اجرای آن نیازمند مصوبه شورای همتا بود، به مرحله اجرایی نرسید، ولی خوشبختانه با تشکیل جلسه شورای همتا مصوبه جدید آن قرار شد که این طرح از ۲۹ دی ۹۸ در مشهد به اجرا درآید.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن بیان این که طرح کاهش آلودگی هوا در تمام شهر مشهد با اولویت هسته مرکزی اجرایی می‌شود، ادامه داد: در طرح مذکور، ۱۰۹ دوربین سازمان ترافیک شهرداری که متصل به مرکز فرماندهی پلیس راهور هستند، پلاک ماشین ها را ثبت و بلافاصله به سامانه سیمفا انتقال می دهند و هر خودرو که فاقد این معاینه باشد، قابل شناسایی است.

این مدیرعامل افزود: اگر از طرف سامانه سیمفا اعلام گردد خودرویی معاینه فنی ندارد، در مرحله اول توسط پلیس راهور به مالک خودرو اخطاری ارسال می‌شود و اگر برای دریافت معاینه مربوطه اقدام نکند، برای مالک جریمه ای صادر می‌کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل مشهد در پایان گفت: مقدار جریمه‌ نداشتن برگه معاینه فنی خودروها ۵۰ هزار تومان بوده و دوربین‌های ثبت تخلفات یکبار در روز برای ثبت تخلف اقدام می‌نمایند. اگر راننده در پرداخت جریمه خود کوتاهی کند، در هر بار ۵۰ هزار تومان جریمه برای وی منظور می گردد.

زمان ارسال پست: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۵ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.