اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده مهلت ۲ ماهه دارند

برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده مهلت 2 ماهه دارند

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور بیان کرد: به برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده ۲ ماه مهلت برای نام نویسی در سامانه نوسازی (nnhk.ir) داده شده است.

سید امیر احمدی بعد از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، به این موضوع اشاره کرد که از تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ سامانه ستاد حمل و نقل سوخت کشور مسدود شد و برندگان طرح جایگزینی خودرو با مشکلاتی مواجه شدند.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که انتقال ستاد حمل و نقل سوخت از وزارت راه به وزارت صمت در زمانی انجام شد که برندگانی در سامانه قدیم ثبت نام شده بودند و روند کار آن‌ها در مراحل اولیه یا پایانی انجام نشده بود. در نتیجه، این مسئله باعث تأخیر در روند کار برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده شده است.

در این راستا، دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور اظهار داشت که تا هفته گذشته ثبت نام اولیه برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده صورت گرفته است.

او همچنین اعلام کرد که مالکان خودروی فرسوده که قصد شرکت در طرح فروش نقدی را دارند، به مزایای این طرح دسترسی خواهند داشت ولی خودرو‌هایی که ستاره دار هستند یا با حروف بزرگ یا کوچک در برگ سبز ثبت شده است، حتی قابلیت ثبت ندارند و مالکین طرح جایگزینی نگران این موضوع هستند.

با وجود پیامکی که به برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده ارسال شده و مهلت ۲ ماهه اضافه شده، هنوز دغدغه برای این مالکان وجود دارد. به عبارت دیگر، مالکانی که مدارکشان قبل از سال ۱۴۰۲ در سامانه ستاد حمل و نقل و سوخت ثبت شده‌اند، اطلاعاتشان در سامانه جدید وجود ندارد و مراکز اسقاط خودرو به دلیل نبود اطلاعات قادر به انجام روند کار این افراد نیستند.

با توجه به این وضعیت، سید امیر احمدی از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار برطرف شدن این مشکل شده است و همچنین از سازمان گسترش درخواست داده است تا سامانه جدیدی که راه‌اندازی شده، قابلیت ثبت هر نوع خودروی فرسوده را داشت.

زمان ارسال پست: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۷ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.