اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

رونمایی فیس لیفت تویوتا لندکروزر سری ۷۰ ۲۰۲۴

رونمایی فیس لیفت تویوتا لندکروزر سری 70 2024

نسخه جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰ ۲۰۲۴ با تغییراتی جزئی در ظاهر خود، تجهیزات ایمنی بیشتر و موتور ۴ سیلندر توربو دیزل جدید راهی بازار می شود.

شرکت تویوتا در مراسم رونمایی از نسل جدید لندکروزر پرادو، یک مدل دیگر از لندکروزر را نیز معرفی کرد. این خودرو یک مدل کاملا جدید نبوده، بلکه نسخه به‌روزرسانی شده لندکروزر جاویدان سری ۷۰ می‌باشد.

این چهارمین فیس‌ لیفت از لندکروزر سری ۷۰ است که نخستین بار در سال ۱۹۸۴ به عنوان جایگزین سری ۴۰ عرضه شد. با وجود معرفی نسل‌های جدیدتر لندکروزر، سری ۷۰ همچنان در برخی بازارها نظیر استرالیا و آفریقای جنوبی عرضه می‌شود. تویوتا با به‌روزرسانی‌های مکرر سعی کرده آن را با قوانین ایمنی و آلایندگی روز منطبق نماید.

این نسخه جدید پس از توقف فروش سری ۷۰ در بازار ژاپن در سال ۲۰۱۵ به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی، دوباره وارد این بازار خانگی خواهد شد. تویوتا در این فیس‌لیفت، بخش جلوی خودرو را با الهام از گذشته بازطراحی کرده است، به گونه‌ای که چراغ‌های بزرگ و یکپارچه قبلی اکنون با مدل دایره‌ای LED در دو طرف جلوپنجره لانه زنبوری جایگزین شده‌اند.

تویوتا لندکروزر سری 70 2024

همچنین راهنماها نیز مانند مدل‌های اولیه این سری، به صورت جداگانه روی گلگیرها نصب شده‌اند. طراحی سپر جلو نیز ساده‌تر و هماهنگ با فلپ‌های روی گلگیرها است، هرچند همچنان از پلاستیک رنگ نشده تشکیل شده است.

در پروفیل جانبی، گلگیرهای جلو بیشتر شبیه به مدل اولیه سری ۷۰ در سال ۱۹۸۴ هستند تا نسخه قبل از فیس‌لیفت؛ در حالی که در قسمت عقب، تویوتا جای چراغ‌های عمودی قبلی را با پنل‌های همرنگ بدنه پوشانده و به جای آنها چراغ‌های جدیدی روی سپر نصب کرده است.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ بروزرسانی شده در نسخه‌های واگن، پیکاپ تک‌کابین، پیکاپ دوکابین و واگن باری عرضه می‌شود. نسخه واگن یا شاسی‌بلند آن ۴۸۹۰ میلی‌متر طول، ۱۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱۹۲۰ میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری ۲۷۳۰ میلی‌متر دارد.

کابین تویوتا لندکروزر سری 70 2024

در داخل، صفحه آمپر جدیدی با نمایشگر ۴.۲ اینچی با گرافیک رترو و کنسول مرکزی اصلاح‌شده ارائه شده است. همچنین در استرالیا، تمام مدل‌ها به‌طور استاندارد با نمایشگر لمسی ۶.۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی عرضه می‌شوند.

تویوتا ایمنی این شاسی‌ بلند سالخورده را نیز با سیستم‌های جدیدی همچون هشدار خروج از خط، تشخیص علامت‌های جاده، نوربالای خودکار و غیره افزایش داده است.

سری ۷۰ همچنان روی همان شاسی نردبانی اولیه ساخته می‌شود، اما مهندسان تویوتا بدون از دست دادن توانایی‌های آفرود آن، راحتی سواری روی جاده را نیز بهبود بخشیده‌اند.

موتور تویوتا لندکروزر سری 70 2024

علاوه بر این، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل جدید با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز برای این لندکروزر کهن‌سال در نظر گرفته شده است.

این همان پیشرانه‌ای است که در نسل جدید پرادو در بازار اروپا به کار رفته است. به گفته تویوتا، این پیشرانه جدید بهبود مصرف سوخت را در کنار قابلیت اطمینان، سر و صدای پایین و عملکرد عالی در آفرود فراهم می‌کند. این موتور به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته متصل می‌شود تا نیرو را به هر چهار چرخ منتقل کند.

تویوتا لندکروزر سری 70 2024

با وجود معرفی این موتور جدید، موتور ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربو دیزل قدیمی سری ۷۰ همچنان برای تمام نسخه‌ها قابل انتخاب است.

این موتور ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و تنها با گیربکس دستی ۵ سرعته عرضه می‌شود. لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۴ تویوتا در آخرین فصل ۲۰۲۳ در استرالیا و زمستان آینده در ژاپن روانه بازار خواهد شد.

 

زمان ارسال پست: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۹ دسته بندی: اخبار خارجی, معرفی خودرو خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.