اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

تعویض قطعات اصلی خودرو بدون مجوز پلیس ممنوع است

تعویض قطعات اصلی خودرو بدون مجوز پلیس ممنوع است

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا : تعویض نمودن قطعات اصلی وسایل نقلیه از جمله موتور، شاسی، اتاق و همچنین رنگ، بدون مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی ممنوع می باشد.

 

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا بیان می کند: طبق ماده ۳۰ قانون راهنمایی و رانندگی، تعویض کردن قطعه های اصلی وسایل نقلیه مانند موتور، شاسی، اتاق و رنگ آن ها بدون داشتن مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع بوده و زمانی که بدون مجوز اقدام به تعویض هر یک از موارد نامبرده شود، با توجه به نظر واحد رسیدگی به اعتراضات درج شده در ماده ۵ قانون مذکور، متخلف باید جریمه ای به مبلغ یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه و یا رنگ تغییر یافته پرداخت نماید و در صورت کشف نشدن فساد در احراز اصالت آن قطعه تعویضی و خودرو نسبت به اصلاح سند وسیله نقلیه اقدام لازم را انجام می دهند.

وی در ادامه گفت: در صورتی که قطعه تعویض شده بدون استانداردهای لازم و مقررات فنی باشد، اقدام به اوراق کردن خودرو خواهند نمود.

سرهنگ علی محمدی به شهروندان توصیه می کند حتماً توجه داشته باشند که قبل از تغییر قطعات خودرو مجوز لازم را از راهنمایی و رانندگی گرفته و بعد برای خرید قطعه مربوطه از نمایندگی‌های مجاز اقدام نمایند که دارای تأییدیه‌ های استاندارد و محیط زیست باشد.

 

مدارک مورد نیاز تعویض قطعات

سرهنگ محمدی درباره مدارک مورد نیاز بیان کرد: مدارک لازم برای گرفتن مجوز تعویض قطعات از راهنمایی و رانندگی عبارتند از:
۱. آوردن خودرو برای کارشناسی
۲. همراه داشتن سند، کارت و بیمه نامه شخص ثالث خودرو
۳. همچنین مدارک مربوط به هویت مالک از جمله؛ کارت ملی یا وکیل قانونی

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با عنوان کردن این مورد که پس از بازدید خودرو و تأیید مدارک آن، مجوز تعویض قطعه صادر می گردد، اظهار داشت: صاحبان خودرو بعد از تعویض قطعه، دوباره باید با همراه داشتن فاکتور معتبر از نمایندگی‌های مجاز، به مرکزهای تعویض پلاک رجوع کرده و پس از مشخص شدن اصالت و استاندارد بودن قطعه تعویض شده، برای اصلاح سند و کارت وسیله نقلیه با ارکان جدید اقدام نمایند.

با توجه به اعلام سایت پلیس، سرهنگ محمدی گفت: کارت خودرو با استفاده از پست ارسال شده و سند آن نیز بعد از اصلاح، همان موقع به مالک تحویل داده می شود.

زمان ارسال پست: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۶ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.