اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

تصویربرداری از رانندگان موبایل به دست با هوش مصنوعی

traffic camera to catch mobile phone user

اولین دوربین کنترل ترافیک مجهز به هوش مصنوعی و سیستم ردیابی رانندگان در حال استفاده از موبایل به دست مهندسان استرالیایی ساخته شد. ساخت و اجرا این تجهیزات به منظور کاهش میزان مرگ و میر و تصادف های ناشی از استفاده موبایل هنگام رانندگی می باشد.

طبق دستور مقامات ایالت نیوساوث ولز استرالیا این دوربین ها در معابر به کار گرفته شده تا کمک به آنها در طی دو سال آینده از میزان مرگ و میر در جاده ها کاسته شود.

مقامات حمل ونقل نیوساوث ولز گفته اند؛ دوربین های نصب شده به صورت ۲۴ ساعته و در همه نوع شرایط آب و هوایی قابلیت تشخیص تلفن همراه در دستان راننده را خواهند داشت.

براساس آمار تخمینی دولت استرالیا بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ میلادی حداقل ۱۵۸ نفر در تصادف هایی که با موبایل مرتبط بوده کشته شده اند. پلیس محلی از این سیستم به عنوان ابزاری مفید در تغییر فرهنگ رانندگی در جاده ها یاد کرده است.

این دوربین کنترل ترافیک با استفاده از هوش مصنوعی ، تصاویر را پردازش کرده و استفاده غیرمجاز از تلفن های همراه را رصد می کند. مقامات دولتی تصمیم گرفته اند با کمک این سیستم تعداد عکس های ثبت شده سالانه را به ۱۳۵ میلیون خودرو برسانند.

این سیستم فناورانه بین ماه های ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی در دو نقطه متفاوت در شهر سیدنی مورد آزمایش قرار گرفت.

 

مهر
زمان ارسال پست: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.