اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

شرط ترخیص خودروهای وارداتی متروک در گمرک ها

شرط ترخیص خودروهای وارداتی متروک در گمرک ها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اشاره به اینکه تعدادی از خودروهای وارداتی از گذشته در گمرکها مانده و تعدادی هم به تازگی وارد شده اند، درباره ترخیص خودروهای وارداتی بیان کرد: در صورتی که صاحب کالا و گمرک درخصوص ارزش‌گذاری این خودروها به توافق نرسیدند، این خودروها به عنوان اموال متروکه اعلام‌ و به مزایده گذاشته می‌شود.

مهدی اسلام پناه در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سوال که تاکنون چند دستگاه خودرو وارد گمرکات شده و چند دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که تعدادی از این خودروها هنوز در گمرک است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: ‌علت دپوی این خودروها در گمرکات، عدم توافق صاحب کالا و گمرک درخصوص ارزش‌گذاری است در واقع‌ این خودروها در ابتدا باید ارزش‌گذاری شود تا امکان اظهار و ترخیص آنها فراهم شود.

 

۱۲۱۷ خودرو تجاری و سواری وارداتی در گمرک بندر باهنر

اسلام‌ پناه با اشاره به وجود ۱۲۱۷ دستگاه خودروی تجاری و سواری وارداتی دپو شده در گمرک بندر شهید باهنر گفت: بخشی از این خودروها از گذشته در گمرک مانده و بخشی نیز به تازگی وارد شده‌اند. علت دپو ماندن آنها اختلاف نظر صاحبان کالا و گمرک در خصوص ارزش‌گذاری است.

وی افزود: در جلسه‌ای که اخیرا برای روان‌سازی ترخیص کالاهای رسوبی گمرکات استان هرمزگان برگزار شد، مقرر شد اگر طرفین به توافق نرسند، این خودروها به عنوان اموال متروکه اعلام و به مزایده گذاشته شوند تا امکان ترخیص آنها فراهم گردد.

رئیس سازمان استاندارد ایران تاکید کرد که این سازمان کاملاً موافق واردات خودروی باکیفیت و رقابتی است و برخی اظهارنظرها مبنی بر مخالفت سازمان با واردات خودرو، مغالطه‌آمیز است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: عده‌ای از اشخاص حقیقی و حقوقی حاضر نیستند مشکلات و اشتباهات خود در حوزه واردات خودرو را بپذیرند و این موارد را پشت نام سازمان ملی استاندارد پنهان می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان استاندارد با واردات میلیون‌ها خودروی باکیفیت و رقابتی موافق است، افزود: برخی ظرفیت این حجم واردات را ندارند و به اشتباه ادعا می‌کنند سازمان استاندارد مخالف واردات خودرو است در حالی که چنین نیست.

زمان ارسال پست: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۳ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.