اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

اولین خودروهای وارداتی در این هفته تحویل خواهند شد

اولین خودروهای وارداتی در این هفته تحویل خواهند شد

سخنگوی وزارت صمت ضمن اعلام این خبر که اولین سری خودروهای وارداتی به احتمال بسیار زیاد در این هفته تحویل داده خواهد شد، بیان کرد ۳۰۰ دستگاه هیوندای النترا نیز در هفته آینده عرضه می‌شوند.

امید قالیباف در گفت‌وگویی بیان نمود: تا الان نزدیک ۱۱۰۸ خودرو وارد و عرضه شده است که از این تعداد بیش از ۴۰۰ دستگاه، متعلق به شرکت چانگان بوده و احتمالا این هفته دعوتنامه‌های آن‌ها برای مشتریان ارسال میشود که وارد مرحله تکمیل وجه شده و می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند. بنابراین تحویل اولین سری خودروهای وارداتی این هفته انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت با تاکید بر موضوع اصلی یعنی عرضه خودروهای وارداتی طبق برنامه در حال انجام بوده و روال طبیعی را در سامانه طی می‌کند، ذکر کرد: همچنین این هفته در ادامه‌ عرضه‌ خودروهای وارداتی، حدود ۳۰۰ دستگاه هیوندای النترا هم عرضه می گردد. البته عرضه‌های سنگین‌تر (تعداد بالاتر) در مدل‌های متنوع‌تر، تقریبا از خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

وی افزود: خودروهای وارداتی در چند وضعیت ممکن است وجود داشته باشند، یا از کشتی در حال بارگیری هستند، یا در راه هستند، یا ترخیص شده و در گمرکات هستند یا بر خط تولید هستند؛ بنابراین خودروهای وارداتی در یکی از این مراحل، فرآیند واردات برای رسیدن به کشور را طی می‌کنند.

گفتنی است که اولین محموله خودروهای وارداتی شامل ۲۲ خودرو از شش نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت واسپورتیج، پس از پنج سال توقف، سوم دی ماه سال گذشته وارد کشور شد.

در حالی که از ابتدا قرار بود خودروهای وارداتی صرفا در بورس کالا عرضه شوند، این تصمیم تغییر کرد و سامانه یکپارچه تخصیص خودروها جایگزین عرضه در بورس کالا شد. متقاضیان پس از تعریف حساب وکالتی، ۵۰۰ میلیون تومان را واریز کرده و سپس برای ثبت‌نام خودروها اقدام کردند.

در آخر نیز قرعه‌ کشی نوبت‌ دهی در روز ۲۱ اسفند ماه برای تعیین زمان تحویل حدودا ۱۲۰ هزار خریدار ثبت‌ نام کرده انجام شد؛ بدین ترتیب وزارت صمت تمام تلاش خود را کرد تا اولین عرضه خودروهای واردتی را در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ انجام دهد که این اتفاق هم افتاد و روز ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین نوبت خودروهای وارداتی را در سامانه aleauto.ir برای فروش عرضه کرد.

ایسنا

زمان ارسال پست: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۵ دسته بندی: واردات خودرو تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.