کادیلاک سویل، که در ایران با نام غیررسمی “کادیلاک ایران” نیز شناخته میشود، یکی از لوکسترین و پیشرفتهترین خودروهایی بود که در تاریخ صنعت خودروسازی کشور به صورت مونتاژی تولید شد.
| ردیف | موضوع | توضیحات |
| ۱ | سالهای تولید/مونتاژ | ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۷ شمسی (۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ میلادی) |
| ۲ | شرکت تولیدکننده | جنرال موتورز ایران (GM-Iran)، که بعدها به پارس خودروی کنونی تبدیل شد. |
| ۳ | مدل عرضه شده | نسل اول کادیلاک سویل (Seville Generation 1)، که در جهان از ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ تولید شد. |
| ۴ | نام غیررسمی | کادیلاک ایران |
| ۵ | اهمیت تاریخی | لوکسترین خودروی مونتاژ شده در تاریخ صنعت خودروی ایران تا آن زمان. نماد قدرت فنی و سیاسی صنعت خودروی کشور در دوران پیش از انقلاب. |
| ۶ | مشخصه فنی برجسته | مجهز به سیستم سوخترسانی انژکتوری الکترونیکی (EFI) در پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 (ساخت اولدزموبیل)، که در آن زمان در ایران یک امکان بسیار پیشرفته و کمنظیر بود. |
| ۷ | تعداد تقریبی تولید | در تیراژی نسبتاً محدود (حدود ۲,۰۰۰ دستگاه وارد یا مونتاژ شد) روانه بازار گردید. |
| ۸ | آپشنها و امکانات | دارای امکانات لوکسی مانند: سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (Climate Control)، صندلیهای برقی، شیشههای رنگی ضد آفتاب (Soft Ray)، و آینهی آرایشی چراغدار. |
| ۹ | توقف تولید | پس از انقلاب ۱۳۵۷ و ملی شدن صنایع، تولید آن متوقف شد. |
| ۱۰ | جایگاه کنونی | امروزه به عنوان یک خودروی کلاسیک لوکس و ارزشمند مورد توجه مجموعهداران و علاقهمندان قرار دارد. |


