اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

برف‌ پاک کن‌ گرم شونده !

برف‌ پاک کن‌ گرم شونده

کمپانی خودروسازی لینکلن برف‌ پاک کن‌ های گرم شونده ای ساخته است که همزمان با برف روبی شیشه خودرو، برف را با گرمای خود آب می‌کند تا راننده با ایمنی و راحتی بیشتری مسیرش را بپیماید.

مهندس توسعه این برف پاک کن، جفری جانسون در بیان عملکرد آن می‌گوید: هر تیغه دارای نواری از جنس فویل فلزی نازک بوده که به منبع انرژی متصل است. همچنین این نوار، غیررسانا و مقاوم می باشد، یعنی زمانی که جریان برق از آن عبور می‌کند، داغ شده و بالای لاستیک برف پاک کن وصل می‌گردد تا گرما را در آن پخش نماید.

جانسون افزود: این نوار فلزی، لاستیک را نرم و گرم نگه داشته و به شکل قابل توجهی توانایی برف پاک کن را افرایش می دهد.

طبق گفته لینکلن، برف‌ پاک کن‌ گرم شونده برف و باران یخ زده روی شیشه را ذوب کرده و می تواند یخ زدگی شیشه جلو ماشین را ظرف فقط چهار دقیقه برطرف نماید. همچنین در مدت زمان تنها ۴ دقیقه دمای برف پاک کن از صفر به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد.

برای تعویض هم، دیگر احتیاجی به تعویض تمام تیغه برف پاک کن همراه با نوار گرمایی نیست، بلکه تنها قسمت لاستیکی آن به راحتی بیرون کشیده شده و قابل تعویض است.

این کمپانی آمریکایی تمام سیستم مذکور را به شکل خودکار ساخته و به این صورت است که میزان گرمایش بسته به مقدار سردی هوای بیرون از خودرو در طول زمان‌های مختلف تنظیم می‌گردد.

ویژگی دوم برف‌ پاک کن‌ گرم شونده

این ویژگی، روش پاشیدن آب و مایع شیشه پاک کن روی شیشه ماشبن است. معمولا راننده هر فعه که اقدام به تمیز کردن شیشه می کند با کشیدن دسته راهنما پشت فرمان، آب از سوراخ‌های روی کاپوت به روی شیشه ها می پاشد ولی در سیستم ابداعی و جدید لینکلن که در مدل ۲۰۲۰ Aviator استفاده شده، آب و مایع شیشه پاک کن از ۳۸ و ۴۲ سوراخ روی برف پاک کن که با برش لیزری بر روی پره‌ها ایجاد شده اند، روی شیشه پاشیده می‌شوند. بنا به گفته شرکت سازنده، این روش می‌تواند تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کند.

زمان ارسال پست: ۰۲ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۴ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.