اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

برطرف کردن بوی بخار بنزین در تندر ۹۰

برطرف کردن بوی بخار بنزین در تندر 90

برای برخی از خودروهای رنو تندر ۹۰ این مشکل بوجود آمده که پس از تقریبا ۱ ساعت روشن بودن کولر یا بخاری، بوی بنزین داخل کابین خودرو احساس می شود و اگر که درب باک را باز کنید، بخار بنزین با شدت زیاد از باک خارج می شود.

به مشام رسیدن بوی ناخوشایند بنزین(البته برای برخی از مردم 🙂 ) از داخل کابین ماشین از جمله نشانه های عملکرد نادرست قطعه کنیستر خواهد بود. این قطعه (محل ذخیره بخار یا منبع رطوبت گیر بنزین) در انواع خودرو از جمله تندر ۹۰ می باشد. واژه CANISTER بر گرفته از کلمه لاتین CANSTRUM است. کنیستر یک مخزن کوچک پر از دانه‌ های کربن فعال بوده که در اغلب ماشین ها زیر گل‌گیر و پشت سپر ، سمت شاگرد نصب شده است.

قطعه مورد نظر دارای دو شیلنگ کوچک بوده که یکی از آن‌ها طرف باک بنزین و دیگری نیز به ورودی هوای موتور خودرو وصل می‌شود.
وقتی که پیشرانه روشن است، سپس بخار بنزین به داخل موتور مکیده شده و در محفظه احتراق خواهد سوخت ، ولی زمان که موتور خاموش است، بخارهای بنزین جذب کنیستر شده و از ورود به هوای بیرون خودرو و آلودگی کردن محیط زیست، جلوگیری می‌کند.
براساس اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی تعیین شده از سوی خودروسازان، معمولا به میزان هر ۳۰ هزار کیلومتر یا ۲ سال یکبار کنیستر نیازمند بازدید می باشد و در صورت مشخص شدن خرابی و عملکرد نادرست آن ، قطعه بایستی تعویض گردد.

 

علائم خرابی قطعه کنیستر

۱. منتشر شدن ﺑﻮی ﺑﻨﺰﯾﻦ در اﻃﺮاف ماشین و یا احساس آن از داخل کابین توسط سرنشینان خودرو (به خصوص در فصول گرم سال)
۲. جمع شدن ﺑﺨﺎر، داخل باک و اﻧﺘﺸﺎر ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ آن بعد از ﺑﺎز نمودن درب باک ، ﻧﺸﺖ ﺑﻨﺰﯾﻦ از ﺷﯿلنگ ﻫﻮای آزاد
۳. دیدن ﻫﺮ نوع ﺿﺎﯾﻌﺎت ﺳﻄﺤﯽ ﯾﺎ ﺷﮑﺴﺘﮕﯽ روی قطعه ﮐﻨﯿﺴﺘﺮ
به منظور اطمینان خاطر از روش عملکرد درست قطعه، بازدیدهای دوره ای را رعایت کنید.

کنیستر خودرو

کنیستر خودرو

 

راه های تست عملکرد کنیستر

۱. ابتدا ﻣﻮﺗﻮر ماشین را روﺷﻦ کرده ، سپس اﻧﮕﺸﺖ ﺧﻮد را ﺳﺮ ﺷﯿلنگ ﻫﻮای آزاد قطعه قرار دهید، در این حالت باید ﻣﮑﺶ ﻫﻮا را اﺣﺴﺎس کنید.
۲. ﺷﯿلنگ باک و ﮐﻨﯿﺴﺘﺮ را ﺟﺪا کرده و بعد زمان روﺷﻦ ﺑﻮدن ﻣﻮﺗﻮر ، ﻣﮑﺶ ﻫﻮا را از ﺳﺮ ﺷیلنگﻫﺎی ﺑﺨﺎر ﺑﻨﺰﯾﻦ و ﻫﻮای آزاد کنترل کنید.

اما از جمله راههای کاربردی مکانیک های ماهر برای برطرف کردن مشکل بوی بنزین در کابین خودرو، اضافه کردن یک شیلنگ کوتاه به شیلنگ خروجی هوای کنیستر است که در قسمت پشتی چراغ سمت شاگرد قرار دارد و پس از این مرحله انتهای شیلنگ را در سوراخی واقع شده در گلگیر، قسمت پشت چراغ سمت راست خودرو به بیرون انداخته تا به داخل کابین منتقل نشود.

 

تسنیم

زمان ارسال پست: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۶ دسته بندی: فنی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.