اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

بررسی کوتاه کوییک S اس

بررسی کوتاه کوییک S اس

مشخصات و بررسی کوییک S

خودرو کوییک در اصل نسخه فیس‌ لیفت شده تیبا ۲ می باشد ولی طبق روال همیشگی در کشور ما به عنوان محصولی جدید و متفاوت به بازار عرضه شده و ارائه آپشن‌ های کامل‌تر روی این محصول نیز مقداری امیدوار کننده است.

عدم ارتقاء محسوس فنی و کیفی نسبت به گذشته باعث شده که در مجموع نتوانیم نماینده هاچ‌بک‌کراس سایپا را محصولی کاملاً مدرن و امروزی توصیف نمائیم. در هر صورت کمپانی وطنی پس از عرضه موفق کوییک تصمیم گرفت این محصول را با یک فیس‌لیفت جزئی و با نام‌گذاری متفاوت با پسوندهای S و G نیز روانه بازار گرداند که S به عنوان مدل پایه و G نسخه فول کوییک فیس‌لیفت معرفی شده‌اند.

کابین کوییک S

زمان ورود به داخل کابین کوییک S با همان فضای کلی مدل قدیمی یعنی تیبا ۲ روبرو میشویم. البته استفاده از فرمان با طرح D و پنل متفاوت کناری و نشانگرهای جدید، کمی به جذابیت‌های کابین اضافه کرده اند ولی در مجموع تغییرات اندک صورت گرفته حس مواجهه با خودرو متفاوتی را در ذهن ایجاد نمی کنند. البته نسخه G با داشبورد جدید امکان ایجاد ذهنیتی جدید را برای شما مهیا خواهد نمود.

کوییک اس نیز مانند نمونه های قبلی از نکات مثبتی مثل فضای تقریباً جادار (نسبت به یک خودرو هاچ‌بک) و ارگونومی متوسط برخوردار بوده که به نسبت قیمت پرداختی می‌تواند شما را تا حدودی راضی نگاه دارد.

 

طراحی کوییک S

سپر و جلوپنجره جدید تاثیر مثبتی بر چهره کوییک داشته‌اند. بخصوص نوارهای مشکی رنگی که از گوشه چشمان ماشین به سمت پایین کشیده شده‌اند و چراغهای اصلی را با دیلایت‌ها و مه‌شکن‌ها پیوند داده‌اند حرکت هوشمندانه‌ای بوده که با کمترین هزینه ممکن، چهره ماشین را اسپرت‌تر و خشن‌تر از قبل کرده است. ضمناً این طرح با الهام از یوز ایرانی بر صورت کوییک نقش بسته تا مقداری اصالت هم ضمیمه کار شده باشد.

 

مشخصات فنی کوییک S

در شرایط فعلی هاچ بک کوییک S با همان موتور قدیمی M15 در حال تولید است، یعنی موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ تیبا که در بهترین حالت می تواند ۸۷ اسب‌ بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند. فقط یک تفاوت وجود دارد که دریچه گاز این مدل مانند نسخه اتومات کوییک، برقی شده که آن هم طرفداران و مخالفان خاص خودش را دارد چرا که برخی باور دارند واکنش‌های مدل برقی کندتر از نسخه‌های قدیمی شده است. در هر صورت از مزیت‌های این موتور می‌توان به مواردی نظیر دوام قابل قبول، عدم حساسیت به کیفیت و اکتان بنزین و هزینه نگهداری مناسب اشاره نمود.

البته ساختار قدیمی ۸ سوپاپ موتور M15 موجب شده در دورهای بالاتر صدا و لرزشی بیش از اندازه وارد کابین خودرو شود. مصرف سوخت اعلامی شرکت نیز ۷.۱۴ لیتر در هر صد کیلومتر (رانندگی ترکیبی) است که معمولاً در واقعیت بیشتر خواهد شد و مناسب یک خودرو کوچک در زمانه فعلی نیست.

 

لیست امکانات کوییک S

خودرو کوییک S به عنوان نسخه پایه کوییک فیس‌‌ لیفت معرفی شد و از نظر سطح آپشن و امکانات شرایط مناسبی ندارد. امکانات این نسخه در بررسی کوییک S توسط سایت موتور۱ شامل:

سنسور دنده عقب، تهویه برقی (نه تهویه اتوماتیک)، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، چراغ مشایعت تا منزل، مه‌ شکن‌های جلو و عقب، دماسنج، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ترمزهای دارای سیستم ABS و EBD، هشدار صوتی بستن کمربند ایمنی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، کامپیوتر سفری، سیستم ضد سرقت Immobilizer و ایزوفیکس(امکان نصب صندلی کودک).

اگر که دنبال آپشن‌های بیشتری هستید باید نسخه گرانتر G با امکانات تکمیلی از جمله: نمایشگر ۷ اینچی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده عقب، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، روکش‌ چرم، سیستم نمایش فشار باد تایرها، سنسور نور، شیشه‌های دودی و رینگ‌های آلومینیومی” را خریداری کنید.

زمان ارسال پست: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۹ دسته بندی: اخبار تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.