اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

بررسی روش دریافت کارت سوخت المثنی

بررسی روش دریافت کارت سوخت المثنی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره این موضوع بیان کرد: تا الان ۲۹ میلیون کارت سوخت را صادر شده و سال قبل هم ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت را تولید کردیم.

در حال حاضر حدود ۴۵۰ هزار کارت در باجه معطله پست قرار دارد. بیشتر درخواست ها را تا پایان سال پاسخ دادیم و اکنون ۳۸۰ هزار درخواست کارت سوخت المثنی وجود دارد که در فرایند تولید هستند.

 

۴۰ روز زمان برای صدور کارت سوخت

علی اکبر نژاد علی به دنبال کاهش فرایند زمانی این موضوع است و بیان کرد قبلا صدور کارت سوخت تا ۶ ماه زمانبر بود ولی الان طبق پیش بینی ها بین ۳۰ تا ۴۰ روز فرصت لازم است تا کارت تولید شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه برای دریافت بنزین ۳۰۰۰ تومانی تا پیش از اجرای طرح ساماندهی کارت‌های سوخت تقریبا ۱۰۰ درصد از کارت جایگاه‌ها استفاده می‌شد، گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از سوختگیری بنزین ۳۰۰۰ تومانی با کارت سوخت شخصی انجام می‌گردد.

۵۵ درصد فروش بنزین مربوط به بنزین ۱۵۰۰ تومانی و ۴۵ درصد نیز ۳۰۰۰ تومانی است، تفاوت قیمت فرآورده‌های نفتی در ایران و کشورهای همسایه قاچاق را جذاب می‌کند.

 

چطور برای دریافت کارت سوخت اقدام کنیم؟

در کل، درخواست‌های تولید کارت به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول، کارت‌های نوشماره است که پس از تولید خودرو در کارخانه صادر می‌شوند. اطلاعات این خودروها از طریق پلیس راهور به کارخانه کارت هوشمند سوخت ارسال می‌شود. پس از تولید کارت سوخت و اتمام مراحل پلاک‌گذاری و صدور برگ سبز، کارت‌ها به سایت پاکت‌گذاری ارسال می‌شوند.

مرحله پاکت‌گذاری شامل بررسی آخرین آدرس مالک است. مالکان خودرو باید مطمعن شوند که آدرس برگ سبز خودرو به‌روز است. به‌روزرسانی آدرس در مراکز پلاک‌گذاری انجام می‌شود.

فرآیند تحویل کارت سوخت توسط شرکت پست انجام می‌شود. در زمان تحویل، مالک باید در حضور مأمور پست پاکت کارت را باز کند و مشخصات کارت و مالک را تطابق دهد. در صورت مغایرت یا مشکل دیگر، کارت به مأمور پست برگردانده می‌شود.

همچنین، پرداخت وجه در زمان تحویل از طریق پوز بانکی انجام می‌شود. مالکان خودرو توصیه می‌شوند که تنها مبلغ روی پاکت را پرداخت کنند.

دسته دوم، صدور کارت المثنی است. مالکین نیازی به مراجعه به سازمان یا مرکز خاصی ندارند و باید با مدارک هویتی خود و خودرو به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس+۱۰) مراجعه کنند.

نزدیک به یک سال است که سامانه صدور کارت سوخت المثنی راه‌اندازی شده است. مالکان خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانند درخواست صدور مجدد کارت سوخت خود را ثبت کنند. برای این کار، متقاضیان باید به وب‌سایت mob.gov.ir مراجعه و گزینه ورود را انتخاب کنند.

در صفحه باز شده، گزینه ورود با شماره همراه را انتخاب کنید. پس از وارد کردن شماره همراه و کد تایید، به صفحه اصلی خدمات هوشمند دولت همراه می‌شوید.

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید و ثبت کنید تا امکان دسترسی به بخش خدمات را داشته باشید. حالا در لیست خدمات گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را ثبت کنید.

 

مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی

بنابر اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مدارک لازم برای درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی به شرح زیر است:

– اشخاص حقیقی: نیاز به یکی از مدارک شناسایی معتبر مانند شناسنامه اصلی، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه.
– اشخاص حقوقی: معرفی‌نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه، همراه با امضاء و مهر مجاز و مدارک شناسایی معتبر نماینده.
– دارندگان وکالتنامه قانونی: ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند شناسنامه اصلی، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه.

برای خودروهای لیزینگی، کارت خودرو به عنوان مدارکی است که باید توسط استفاده‌کننده ارائه شود. مدارک شناسایی خودرو عبارتند از کارت شناسایی خودرو، شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر.

برای تکمیل فرم تعهدنامه، باید در دفاتر پلیس +۱۰ مبلغ ۱۰ هزار تومان را در پایانه‌های pos بانک ملت پرداخت کرده و رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی را دریافت کنید.

کسانی که در سایت دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این افراد از طریق اداره پست به آدرس اعلام‌شده ارسال خواهد شد.

 

پیگیری کارت سوخت به صورت آنلاین

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای پیگیری وضعیت کارت سوخت المثنی استفاده از سایت epolice.ir برای پیگیری آنلاین است. برای انجام این کار، کافیست به بخش پیگیری کارت سوخت در این سایت مراجعه کرده و شماره پلاک و کد رهگیری خود را وارد کنید تا مراحل صدور کارت به شما نمایش داده شود. همچنین، یکی دیگر از روش‌های پیگیری کارت سوخت، مراجعه حضوری به مرکزی است که درخواست شما را ثبت کرده‌اید.

در برخی موارد، ممکن است کارت سوخت شما در جایگاه جامانده باشد. در چنین حالتی، برای بهبود فرآیند پس از شناسایی اطلاعات، کارت‌ها توسط کارمندان جایگاه در سامانه جی‌تی‌اس (سامانه برخط اعلام خرابی تجهیزات جایگاه‌ها) ثبت و امکان جستجو در لیست کارت‌های جامانده از طریق آدرس www.scs.niopdc.i فراهم شده است. اپراتورها مدام اطلاعات کارت‌های جامانده را در این سامانه به روز می‌کنند.

در صورتی که کارت پیدا نشود، شما باید با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ (که در سراسر کشور بیش از ۱۰۰۰ دفتر پلیس وجود دارد)، مدارک هویتی، مدارک ماشین و بیمه‌نامه را ارائه کنید. در صورتی که شما مالک نیستید، باید با وکالت‌نامه اقدام کنید. پس از استعلام و تأیید، کارت قبلی ابطال شده و سهمیه کارت به کارت جدید منتقل خواهد شد.

زمان ارسال پست: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۶ دسته بندی: اخبار سوخت تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.