اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

اطلاعات مسافرت به عراق توسط خودرو شخصی و هزینه کاپوتاژ و بنزین

اطلاعات مسافرت به عراق توسط خودرو شخصی و هزینه کاپوتاژ و بنزین

معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری جاده‌ ای از مشخص کردن مهلتی برای تردد خودروهای شخصی از مرز برای مسافرت به عراق، هزینه‌ کاپوتاژ ماشین و دریافت مابه‌ التفاوت بنزین نیز خبر داد و عنوان کرد: راننده هایی که خودروهای خود را کاپوتاژ نموده و برای اربعین می‌خواهند با وسایل نقلیه خود به عراق سفر کنند، فقط تا ۱۶ مهر ماه امسال مهلت دارند از مرز عبور نمایند و برای برگشت هم از ۴ آبان ماه می‌توانند به ایران برگردند.

بعضی از زائران اربعین حسینی به منظور شرکت در مراسم و سفر به عراق از خودروهای خود بهره برده و برای این هدف، خودروهایشان را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ یک سرویس یکساله می باش که خودروهای شخصی با تغییر دادن پلاک‌ خود به پلاک بین‌ المللی و همچنین کسب دیگر مدارک لازم با هزینه‌های خاص خودشان، خواهند توانست از مرزهایی که این سرویس را کنترل می‌کنند، عبور نمایند.

مهران قربانی در ادامه گفت: آن‌ گروه از زائرانی که خودروهایشان را کاپوتاژ نموده اند و قصد سفر به کربلا با وسیله نقلیه شخصی خود را دارند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، زیرا امسال در ایام شلوغی، خودروهای شخصی نمی‌توانند از مرز عبور کنند.

وی اظهار داشت: طبق تصمیم اخیر گرفته شده خودروهای شخصی کاپوتاژ شده فقط تا ۱۶ مهر ۹۸ می‌توانند به عراق وارد شوند و برای برگشت نیز از ۴ آبان ماه می‌توانند به کشور بازگردند زیرا تردد خودروهای شخصی از ۱۶ مهر تا ۳ آبان ممنوع خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری همچنین در مورد هزینه کاپوتاژ وسایل نقلیه اعلام نمود: با این که هزینه‌ های کاپوتاژ ارتباطی به سازمان راهداری ندارد اما برای خودروهای سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان هزینه داشته و این هزینه‌ها به گمرک پرداخت می شود.

وی با بیان این نکته که قیمت بنزین در عراق ۵۰۰۰ تومان به ازای هر لیتر است، گفت: برای خودروهای دارای کاپوتاژ که قصد مسافرت به عراق را دارند، مقدار سوختی که این خودروها دارند، محاسبه گشته و مابه‌التفاوت قیمت بنزین آن ها با عراق حساب شده و کمی کمتر از این مابه‌التفاوت را از راننده دریافت می‌کنند. البته این مبلغ باید به حساب شرکت ملی نفت واریز گردد.

زمان ارسال پست: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۱ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.