اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

ارزشمندترین برندها ؛ تویوتا در جایگاه نخست

اینتربرند (Interbrand) در جدیدترین مطالعهٔ خود، لیست ارزشمندترین برندهای دنیا در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است. این لیست شامل همهٔ برندها می‌شود و عجیب نیست که در آن غول‌های تکنولوژی دنیا یعنی اپل، آمازون و مایکروسافت صدرنشین هستند. ولی ما با جایگاه خودروسازان در این لیست کار داریم که دوتای آن‌ها در بین ۱۰ برند ارزشمند دنیا قرار گرفته‌اند. بر اساس این مطالعه، تویوتا ارزشمندترین برند خودرویی دنیا محسوب می‌شود و با ارزش ۵۴.۱ میلیارد دلار که ۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته، در بین همهٔ برندهای دنیا جایگاه هفتم را دارد.

دیگر برند خودرویی که در بین ۱۰ برند برتر دنیا قرار گرفته مرسدس بنز با ارزش ۵۰.۸ میلیارد دلار است که دقیقاً پشت سر تویوتا در رتبهٔ هشتم جای گرفته است. ارزش این برند نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش پیدا کرده است. ب‌ام‌و هم با ارزش ۴۱.۶ میلیارد دلار در رتبهٔ بعدی قرار دارد اما نتوانسته خود را در بین ۱۰ برند باارزش دنیا قرار بدهد و به جایگاه دوازدهم بسنده کرده است؛ و درنهایت به تسلا می‌رسیم که با ارزش ۳۶.۲ میلیارد دلار در رتبهٔ چهاردهم قرار گرفته است.

 

اما چیزی که در مورد تسلا بیشتر اهمیت دارد، رشد چشمگیر ارزش آن است. طبق مطالعهٔ اینتربرند، ارزش این برند آمریکایی در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸۴ درصد رشد داشته که از همهٔ برندهای لیست مطالعهٔ سال ۲۰۲۱ بیشتر است. پی‌پال و ادوبی هم پس از تسلا در رتبهٔ دوم بیشترین افزایش ارزش قرار دارند اما رشد ارزش آن‌ها تنها ۳۶ درصد بوده است. البته تعیین ارزش برندها کاری تفسیری است زیرا به‌عنوان‌مثال، مطالعهٔ مشابهی از BrandZ تسلا را با ارزش ۴۲.۶ میلیارد دلار، ارزشمندترین خودروساز دنیا معرفی کرده است. این مطالعه برای تسلا رشد ارزش ۲۷۵ درصدی را در سال ۲۰۲۱ گزارش کرده و تویوتا را با ارزش ۲۶.۹ میلیارد دلار در رتبهٔ دوم قرار داده است.

اما با وجود این ارقام متفاوت، نکتهٔ مهم این است که تسلا همچنان رشد ارزشی استثنایی را تجربه می‌کند که در صنعت خودروسازی بی‌سابقه بوده است اما اینکه آیا این رشد پایدار است یا نه را فقط زمان نشان خواهد داد.

پدال
زمان ارسال پست: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۴ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.