اگرچه فیس لیفت کیا پیکانتو ۲۰۲۴ از ظاهری تهاجمیتر و دارای بهبود تکنولوژی های داخلی است، ولی پیشرانه توربوشارژ آن حذف شده است.
در حالی که خودروهای کوچک شهری درونسوز در حال انقراض هستند، کیا با بهروزرسانی کاملی هنوز هم قصد دارد پیکانتو را در سبد محصولات خود حفظ کند. نسل سوم پیکانتو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و در سال ۲۰۲۰ به روزرسانی ملایمی را تجربه کرد، اما این بار کیا جدیتر عمل کرده و تغییرات بزرگی را برای هاچبک کوچک خود تدارک دیده است.
ویژگی برجسته این فیسلیفت پیکانتو، طراحی بیرونی آن است. در جلوی خودرو، چراغهای Y شکل جدید به خودرو ظاهری تهاجمیتر و اسپرتتر بخشیدهاند. سپر نیز با ورودی هوای مرکزی پیچیدهتر و عناصر مشکی براق بازطراحی شده و جلوپنجرهٔ جدید با تریم کرومی کمی بالاتر و پوزه ببری دیده میشود.
پروفیل جانبی تقریباً دست نخورده باقیمانده اما در بخش عقب چراغهای جدیدی به چشم میخورد که حالا از زیر شیشه عقب به هم متصل شدهاند. همچنین، سپر عقب خودرو با شبرنگهای کوچکتر، خروجیهای هوای تزئینی، دیفیوزر تهاجمیتر و حذف سر اگزوز قابلمشاهده بهروزشده است.
البته خودرویی که در این تصاویر دیده میشود مدل پرچمدار و اسپرت GT-Line می باشد در حالی که مدل پایه با رینگهای ۱۴ اینچی بجای ۱۶ اینچی، طراحی سادهتری دارد.
در مدل ۲۰۲۴ پیکانتو، تغییرات نسبتاً جزئی در داخل خودرو صورت گرفته است. هرچند که تکنولوژیها بهبود پیدا کرده و متریالها بروز شدهاند. طرح کلی داشبورد بدون تغییر باقیمانده اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو حالا از قابلیت بهروزرسانی از راه دور پشتیبانی میکند و بلوتوث، سیستم تشخیص صدا، اپل کارپلی و اندروید اتو را نیز دارا میباشد.
کنترلهای فیزیکی طرفین نمایشگر مرکزی ۸ اینچی پیکانتو همچنان حفظ شدهاند و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی نیز بهصورت استاندارد مقابل راننده قرار میگیرد.
سیستمهای کمک راننده جدید و ارائه ۶ ایربگ موجب ارتقاء ایمنی این هاچبک کرهای کوچک شده است. پیکانتو با صندلیهای پارچهای بهعنوان پایه ارائه میشود، درحالیکه خریداران نسخهٔ GT-Line از تودوزی چرم مصنوعی بهرهمند خواهند شد.
کیا به کاربردی بودن هاچ بک شهری خود اشاره نموده و این خودرو را به عنوان یک فضای باری با ظرفیت تا ۱۰۱۰ لیتر با قابلیت خواباندن صندلیهای عقب معرفی کرده است.
فیس لیفت کیا پیکانتو ۲۰۲۴ با ظاهری اسپرتتر و جسورانهتر نسبت به نسخهٔ قبلی، معرفی شده است. با این حال، موتور ۱ لیتری توربوشارژ آن با ۱۰۰ اسب بخار قدرت منسوخ شده است.
به همین دلیل، پیکانتو در اروپا و استرالیا فقط با دو موتور بنزینی تنفس طبیعی، شامل سه سیلندر ۱ لیتری و چهار سیلندر ۱.۲ لیتری، عرضه میشود.
هر دوی این موتورها در خنککنندگی محفظهٔ احتراق و زمان بندی سوپاپهای هوا بهبودهایی را تجربه کردهاند که مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش میدهد.
شرکت کیا هنوز خروجی قدرت این دو موتور خودرو را اعلام نکرده، اما در هیوندای i10 که پلتفرم مشترکی با پیکانتو دارد، موتور ۱ لیتری ۶۷ اسب بخار و موتور ۱.۲ لیتری ۸۴ اسب بخار را ارائه میدهد. انتقال نیروی موتور نیز از طریق گیربکسهای پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک انجام میشود.
در ارتباط با دینامیک رانندگی، پیکانتو همچنان از تعلیق اسپرت، سیستم کنترل گشتاور با ترمز و فرمان سریع بهره میبرد که یکی از جذابترین رانندگیها را در این کلاس خودروها فراهم میکند.
کیا امیدوار است که فیسلیفت پیکانتو بتواند به موفقیت نسخهٔ قبلی که پرفروشترین محصول این شرکت در چندین منطقه بود، ادامه دهد.