در این مقاله لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات پراید در مدل های مختلف را خدمت شما عزیزان ارائه کردهایم.
هزینه و اجرت تعمیرات پراید در سال ۱۴۰۴
در ادامه لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات انواع پراید در سال ۱۴۰۳ را طبق نرخ های اعلامی رسمی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروی تهران خدمت شما ارائه میکنیم.
| ردیف | شرح خدمات | پراید | پراید دوگانه | پراید یورو ۴ |
| ۱ | تعمیر کامل موتور | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۸ | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۹ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۱۱ | تعویض شلنگ های بخار روغن | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۱۲ | باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۱۳ | فیلرگیری سوپاپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۱۴ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۱۵ | تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
| ۱۶ | تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۱۷ | تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۱۸ | تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۱۹ | تعویض کاتالیست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۲۰ | باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۲۱ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۲۲ | تعویض لوله فرعی زیر اگزوز | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۲۳ | تعویض ترموستات | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۲۴ | تعویض رادیاتور آب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۲۵ | تعویض منبع انبساط | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۲۶ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۲۷ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
| ۲۸ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۲۹ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۳۰ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۳۱ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۳۲ | تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۳۳ | تعویض فشنگی آب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۳۴ | تعویض پایه دسته موتور جلو | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۳۵ | تعویض دسته موتور بالا راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۳۶ | تعویض دسته موتور جلو گرد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۳۷ | باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۳۸ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
| ۳۹ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۴۰ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۴۱ | تعویض لوله رفت بنزین | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۴۲ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۴۳ | تعویض منبع کنیستر | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۴۴ | تعمیر کامل گیربکس | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۴۵ | تعویض کیت کلاچ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۴۶ | تعویض سیم کلاچ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۴۷ | تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۴۸ | تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۴۹ | تعویض لیور دسته دنده | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۵۰ | تعویض بوش لیور | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۵۱ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۵۲ | تعویض سنسور کیلومتر | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۵۳ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۵۴ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۵۵ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۵۶ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۵۷ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۵۸ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۵۹ | تعویض رام زیر موتور | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۶۰ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۶۱ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۶۲ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۰ | ۰ | ۰ |
| ۶۳ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۶۴ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۶۵ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۶۶ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۶۷ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۶۸ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۶۹ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۷۰ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۷۱ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۷۲ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۷۳ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۷۴ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۷۵ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۷۶ | تعویض منبع هیدرولیک | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۷۷ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۰ | ۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۷۸ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۷۹ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۸۰ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۸۱ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۸۲ | تنظیم غربیلک فرمان | ۴۰۰,۰۰۰ | ۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۸۳ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۸۴ | تعویض لوله های هیدرولیک (جفت) | ۰ | ۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۸۵ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۸۶ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۸۷ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ |
| ۸۸ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۰ | ۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۸۹ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۹۰ | تعویض ترمینال ترمز | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۹۱ | تعویض پمپ ترمز | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۹۲ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۹۳ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۹۴ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۹۵ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
| ۹۶ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۹۷ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۹۸ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۹۹ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰۰ | تعویض شلنگ ترمز عقب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰۱ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات پراید میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.