سیستم تعلیق یکی از حیاتیترین بخشهای هر خودرو است که وظیفه جذب ارتعاشات و ناهمواریهای جاده، حفظ تماس چرخها با سطح مسیر و تضمین پایداری و راحتی سرنشینان را بر عهده دارد. دو نوع از رایجترین سیستمهای تعلیق مستقل (Independent Suspension) که امروزه در خودروها به کار میروند، مولتی لینک (چند اتصاله) و مک فرسون (MacPherson Strut) هستند.
در جدول زیر، تفاوتهای کلیدی این دو سیستم از دید یک متخصص آورده شده است:
نکته تخصصی: سیستم مولتی لینک را میتوان نسخهای پیشرفته و کاملتر از سیستم دابل ویشبون (Double Wishbone) دانست که با استفاده از بازوهای بیشتر، کنترل بیشتری بر روی حرکت چرخ در سه جهت فضا اعمال میکند.
