اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

فواید دوگانه‌ سوز کردن خودروها

فواید دوگانه‌ سوز کردن خودروها

مجری طرح دوگانه سوز کردن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: مقصود از اجرای طرح این است که تمام هزینه های حمل و نقل و مسافر را به سوی CNG ببریم تا هزینه ها کاهش یابد. در این فرایند وسایل نقلیه به تولید رسیده داخل کشور که در عرصه جابجایی مسافر و کالا هستند به سمت گاز CNG بروند که شامل خودروهای ون، وانت بارها و تاکسی ها می باشد.

حمید قاسمی ضمن بیان این نکته که تمام خودروهایی که در این طرح قرار می گیرند می توانند ثبت نام نمایند، اظهار داشت: هزینه دوگانه سوز کردن هر ماشین مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که در این طرح برای تعداد یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو برنامه ریزی شده است که همه این هزینه ها از بخش صادرات فراورده های نفتی تامین می گردد و به شکل رایگان در اختیار رانندگان عزیز قرار خواهد گرفت.

قاسمی با ذکر اینکه از کل ۲ میلیون و ۴۰۰ دستگاه وانت در کشور، یک میلیون و ۱۰۰ هزار وانت گاز سوز می باشند و هدف از اجرای طرح آن است که تمام وانت ها به مرور زمان گاز سوز شوند، ادامه داد: بعلاوه، همه ون ها و ۲۰۰ هزار خودروی مسافربر شخصی نیز در طرح مذکور برنامه ریزی شده اند که به این ترتیب ۱۰۰ درصد حمل کالا و مسافر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

این مجری طرح سی ان جی گفت: با گاز سوز کردن هر ماشین ماهانه مبلغی حدود ۴۰۰ هزار تومان صرفه جویی خواهد شد که در سال، ۵ تا ۶ میلیون تومان در هر خانواده صرفه جویی به دنبال دارد.

رئیس انجمن CNG اردشیر دادرس با عنوان صرفه حویی مقدار ۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز با دوگانه سوز کردن ماشین ها، بیان داشت: نقدینگی صنعت سی ان جی دارای شرایط بحرانی است که امید داریم به عنوان کشوری با صنعت پیشرو و اول در صنعت CNG ، این طرح سراسری را به درستی مدیریت نماییم.

اردشیر دادرس در آخر گفت: تعداد ۵ تا ۶ کارخانه ساخت مخزن در تهران، تواناتی تولید هر سال بالای ۱ میلیون مخزن را دارا می باشند که این تعداد در دنیا کم نظیر است ولی اکنون نیمه فعال هستند که دولت با کمک و ترمیم این کارخانه ها می تواند به افزایش روند تولید و خدمات رسانی کمک نماید.

زمان ارسال پست: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۰ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.