البته نسل بعدی C63 یکی از مدلهایی است که از پیشرانه هیبریدی شارژی جدید بهرهمند خواهد شد. این پیشرانه در C63 شامل یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۴۴۲ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار خواهد بود تا مجموع قدرت خروجی به حدود ۶۵۰ اسب بخار برسد. در مدل پرچمدار AMG GT73 قلب اصلی پیشرانه را موتور معروف ۴ لیتری V8 و توئین توربو تشکیل میدهد. مجموع قدرت این خودرو ۸۰۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۰۰ نیوتن متر اعلام شده است.
چند روز پیش بود که مرسدس AMG از پیشرانههای هیبریدی شارژی جدیدی رونمایی کرد. از زمان معرفی، این شرکت با انتشار مرحله به مرحله برخی جزئیات تمام تلاش خود را به کار بسته تا ما را متقاعد کند که این پیشرانهها جذاب و اسپرت هستند و لبخند رضایت را بر لبان علاقهمندان هیجان خواهند نشاند. حالا خبر میرسد شارژ باتری ها توسط این پیشرانهها هنگام انجام حرکت دریفت، صورت می گیرد!
به گفته Jochen Schmitz توسعهدهنده استراتژیهای هیبریدی مرسدس AMG، سیستم بازیابی انرژی موجود در این پیشرانهها، طوری طراحی شده که موقع دریفت زدن میتواند بخشی از انرژی هدر رفته در تایرهای عقب را مهار و ذخیرهسازی کند.
درباره مکانیسم این قابلیت فعلا جزئیات چندانی در دست نیست، اما به نظر میرسد سیستمهای کامپیوتری اجازه میدهند چرخهای محور عقب دچار هرزگردی شده و سپس در مرحله بعد بخشی از انرژی آن مهار شود.
نکته جالب دیگری که در مصاحبه آقای اشمیتز نهفته بود، همکاری مداوم موتور درونسوز با سیستمهای الکتریکی در همه حالتهای رانندگی – از حالت رانندگی راحت گرفته تا حالت مسابقه – است. آنطور که آقای اشمیتز گفته به منظور دستیابی به بهینهترین شرایط رانندگی، مسئولیتها بین موتور درونسوز و سیستمهای الکتریکی همواره جابجا میشود.
قویترین نسخه از پیشرانههای جدید هیبریدی شارژی مرسدس AMG توانایی تولید ۸۰۴ اسب بخار قدرت را دارد. بد نیست بدانید ۲۰۴ واحد از این رقم توسط یک پیشران الکتریکی تولید میشود. این پیشران به تنهایی قادر است ۴۴۱ نیوتن متر تولید کند.
موتور الکتریکی مذکور بیشتر اوقات با چرخهای محور عقب در ارتباط خواهد بود، اما چنانچه سیستمهای کامپیوتری تشخیص دهند که برای حفظ پایداری باید چرخهای محور جلو در اولویت دریافت نیرو قرار بگیرند، نیروی این موتور به سمت محور جلو نیز هدایت میشود.