اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

سهمیه‌ بندی بنزین و قیمت جدید آن اعلام شد

سهمیه‌ بندی بنزین و قیمت جدید آن اعلام شد

براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از اولین دقیقه روز ۲۴ آبان ۱۳۹۸ سهمیه بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزینی شروع گردید. بر این اساس، قیمت بنزین در این بخشنامه به صورت سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و در حالت آزاد ۳۰۰۰ تومان می باشد.

 

شرح کامل اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی :

شرکت ملی فرآورده های نفتی ایران به اطلاع تمام مردم عزیز کشور می رساند که طبق تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، از دقیقه اول روز ۲۴ آبان ۹۸ سهمیه بندی بنزین برای تمامی خودروهای بنزینی براساس شرایط زیر انجام می گردد.

 

میزان سهمیه بنزین

میزان سهمیه بنزین

 

۱. هر لیتر بنزین ساده سهمیه ای با قیمت ۱۵۰۰ تومان عرضه می شود.

– قیمت معمولی غیر سهمیه ای برای هر لیتر ۳۰۰۰ تومان می باشد.

– قیمت نوع سوپر نیز برای هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

۲. از اولین دقیقه ۲۴ آبان سهمیه کامل ماه آبان سال ۱۳۹۸ تمام خودروها به کارت سوخت شخصی آن ها واریز می شود و همچنین به مدت ۶ ماه سهمیه وسایل نقلیه شخصی قابل ذخیره است. برای استفاده از سهمیه سوخت، فقط با کارت هوشمند سوخت شخصی می توانید سوختگیری نمایید.

۳. افرادی که تا زمان حال بنا به دلایل مختلف هنوز کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند، نگران نباشند زیرا از زمان اجرای این طرح، سهمیه سوخت آن ها محفوظ است.

افراد زیر نیز سهمیه سوختشان محفوظ می باشد:
الف) کسانی که تا الان درخواست المثنی نکرده اند ب) افرادی که درخواست داده اند ولی کارت سوختی دریافت نکرده اند ج) کسانی که کارت سوخت برای آنان صادر گشته اما در باجه معطله شرکت پست می باشد.

۴. قیمت گاز CNG‌ برخلاف قیمت بنزین، تغییری نخواهد کرد.

۵. درباره مسافربرهای اینترنتی مانند اسنپ و تپ سی به شرط آن که قیمت های خود را از مقادیر مصوب و به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، یک سهمیه خاص و مشخص تصویب خواهد شد. همچنین در جهت تامین بنزین وسایل نقلیه مسافربر خطی و بین شهری، آموزشگاه های رانندگی و آژانس های مسافربری تصمیمات مورد نیاز گرفته شده که بعدا اعلام می گردد.

۶. وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه برای راحتی مالکان خودروها با اولویت وانت بارها تصمیم گرفته اند که در مدت یک ماه، مقرراتی تشویقی برای افزایش مصرف CNG‌ در خودروها را آماده کرده و به تصویب شورای اقتصاد برسانند.

۷. در ضمن، به خودروهای تمام ادارات دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، هیچ گونه سهمیه بنزینی اختصاص نمی یابد و آنان باید با قیمت لیتری ۳۰۰۰ تومان، بنزین مورد نیاز خود را دریافت کنند.

۸. قیمت نفت گاز نیز با کارت سوخت جایگاه داران، تغییری نخواهد کرد.

زمان ارسال پست: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۲۲:۳۴ دسته بندی: اخبار, اخبار داخلی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.