اخبار و مطالب
7 روز گذشته
4

معرفی وانت فوتون واندر زامیاد

وانت فوتون واندر زامیاد

زامیاد به عنوان یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین تجاری سازان ایران در روز اول نمایشگاه محصول ویژه خود را رونمایی کرد. وانت فوتون واندر به عنوان یک مینی تراک برای عرضه به صورت تولیدی توسط زامیاد معرفی شد.

فوتون واندر یک مینی تراک است. مینی تراک، خانواده ای از خودروهای باری است که مابین وانت بارها یا همان پیکاپ ها و کامیونت ها قرار می گیرد. مینی تراک ها عموماً با ظرفیت باری بین ۱ تا ۶ تن و با قابلیت مانور پذیری بالا جهت تردد و حمل بار در معابر متوسط و باریک شهری کاربری دارند.

داخل کابین وانت فوتون واندر

به همین دلیل این خودروها عموماً به صورت بدون دماغه طراحی می شوند. در دوره های مختلف در بازار کشور مینی تراک هایی از برندهای نیسان، مزدا، کیا، تویوتا و فولکس واگن حضور داشته اند.

فوتون واندر مانند اکثر مینی تراک ها در زمینه آپشن ها و امکانات حرف چندانی برای گفتن ندارد. چراکه یک خودروی باری بسیار اقتصادی محسوب می شود. در طراحی ظاهری، واندر با دو چراغ درشت لوزی شکل که اندکی هم شیب دارند بیشتر شبیه به چهره یک فرد متعجب است. در زمینه قوای محرکه نیز از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی به حجم ۱.۵ لیتر بهره می برد.

مشخصات فوتون واندر

این موتور توان تولید ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۷نیوتن متر گشتاور را دارا است. این خودرو قادر است تا وزن ۱۳۵۰ کیلوگرم بار را به راحتی حمل کند. طول و عرض و ارتفاع فوتون واندر به ترتیب عبارتند از ۴۸۷۰ و ۱۷۱۰ و ۱۹۸۰ میلیمتر. اما ابعاد قسمت بار آن عبارتند از طول ۲۸۵۰ و عرض ۱۵۷۰ و عمق ۳۶۰ میلیمتر.

فوتون واندر از یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته بهره می برد و مانند تمام هم خانواده های خود یک خودروی دیفرانسیل عقب است. از مزایای فوتون واندر شیوه خاص بارگیری آن در قسمت بار یا به اصطلاح لگن عقب است.

فوتون واندر این امکان را دارد که دیواره های لگن عقب آن از هر سه طرف به طور کامل باز شده و این مینی تراک به یک کفی کوچک تبدیل شود. این امکان باعث می شود تا بارگیری و تخلیه بار با فوتون واندر به مراتب راحت تر از دیگر رقبا باشد.

زمان ارسال پست: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۳ دسته بندی: معرفی خودرو خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.