اخبار و مطالب
7 روز گذشته
4

مشخصات احتمالی تندر ۹۰ روسی

مشخصات احتمالی تندر 90 روسی

با شروع همکاری میان کشور ایران و روسیه در زمینه خودروسازی، شاید خودروی نسبتا محبوب تندر ۹۰ به شکل تندر ۹۰ روسی وارد بازار کشورمان شود.

این خودروی فرانسوی از جمله بهترین و کم استهلاک ترین محصولات سواری در ایران است که به دلایل گوناگون مانند افزایش تحریم‌ها و همچنین پاس نکردن استانداردهای ۸۵گانه بی فایده، از مدار تولید خارج گردید.

 

مشخصات تندر ۹۰ روسیه

تندر ۹۰ ساخت روسیه احتمالا با همان پیشرانه ۱.۶ لیتر رنو در دو نوع ۸ سوپاپ و ۱۶ سوپاپ تولید خواهد شد. با قدرت هایی بین ۹۰ تا ۱۰۵ اسب بخار در کنار گیربکس ۵ سرعته دستی با کیفیتی نامعلوم.

وزیر صمت فاطمی امین درباره اوضاع روسیه در صنعت خودروسازی بیان نموده است که این کشور به دلیل وجود شرایط بحرانی که در جنگ با اوکراین دارد، دارای مشکلات متعددی بوده و در شرایطی فعلی به هیچ عنوان موضوع تولید یک پلتفرم مشترک با همکاری روسیه وجود ندارد.

امین در ادامه عنوان کرد صنعت خودروسازی روسیه بعد از جنگ با اوکراین و تحریم اعمال شده روی آن، دچار مشکلات زیادی شده و زمان درست شدن شرایط آن مشخص نمی باشد.

همچنین در یک نشست خبری که برگزاری آن به مناسبت دهه تولید و تجارت بود بیان نمود:

در شرایط فعلی مذاکراتی برای خرید قطعات خودرو، به خصوص درباره خودروهایی که در هر دو کشور تولید می‌شدند مانند تندر ۹۰ و همچنین فروش قطعات تولید ایران که روسیه نیاز دارد در جریان است.

فاطمی امین فعلا امیدوار بوده که به شکل کامل واردات خودرو آزاد گردد و اعتقاد دارد که در صورت رخ دادن این اتفاق، شکاف فعلی که میان عرضه و تقاضا در بازار داخلی وجود دارد از بین می رود.

در ادامه از بین رفتن این شکاف، تعداد تنوع خودروهای ایرانی زیاده شده و قیمت‌ خودروها نیز کاهش خواهد یافت.

کشور روسیه بعد از حمله و شروع جنگ با اوکراین، پذیرای انتقادات و تحریم‌های سختی از طرف جوامع بین‌المللی بود، به‌ گونه ای که بیشتر کمپانی های خارجی دیگر فعالیت خود را در روسیه ادامه ندادند.

تولید تندر 90

در بین این شرکت های خارج شده، شرکت فرانسوی رنو هم با وجود داشتن کارخانجات و تسهیلاتی بزرگ و زیاد، قید سهم فروش خود در روسیه زده و مجبور شد تا این کشور را تا مدت نامعلوم ترک نماید.

به نظر میرسد که شرایطی بوجود آمده تا دو کشور تحریم شده و منزوی، از برکت یکدیگر بهره ببرند.

مسئولین دو کشور ایران و روسیه در جلسات چند روز اخیر، به توافقات نسبتا مهم و جالبی در زمینه های گوناگون از جمله صنعت خودروسازی دست پیدا کرده اند.

با توجه به توافقات صورت گرفته، کشورهای ایران و روسیه خواهند توانست با انجام تبادل قطعه های خودرو، این صنعت مریض را درمان کنند، شاید.

وزیر صمت در پایان جلسه نیز خبر بازگشت احتمالی تندر ۹۰ روسی را به بازار خودرو ایران داده است. تامین کننده قطعات این خودروی پرطرفدار در کشورمان نیز کشور روسیه خواهد بود.

زمان ارسال پست: ۰۹ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۰۵ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.