اخبار و مطالب
7 روز گذشته
5

سیاه ترین خودروی جهان ؛ ب ام و X6 با رنگ Vantablack

شرکت ب ام و قرار است تا نسل سوم X6 را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ به نمایش بگذارد. البته ضمن معرفی مدل استاندارد، آلمانی ها سیاه ترین خودروی جهان یا ب ام و X6 با نام وانتابلک (Vantablack) را به نمایش خواهند گذاشت.

ب ام و X6 Vantablack از پوشش Vantablack VBx2 استفاده می کند. این پوشش نانو در حال حاضر در دنیا، تاریک ترین ماده است و بیش از ۹۹ درصد نور مرئی را جذب می نماید. با این تعاریف می توان گفت که ب ام و X6 وانتابلک سیاه ترین خودروی جهان بوده و دارای تاریک ترین رنگ موجود می باشد. کمپانی بی ام و در توسعه و رنگ آمیزی این خودرو با شرکت Surrey Nano Systems و آژانس Levitation 29 همکاری داشته است. به قول معروف این ماده خوراک عملیات های شبانه پلیس یا نیروهای ارتشی می باشد 🙂

پشت ب ام و X6 Vantablack

مشخصات مدل تولیدی

کراس اوور کوپه معروف در دو تیپ sDrive40i (دیفرانسیل عقب) و xDrive40i ( چهار چرخ محرک) به فروش می رسد. قوای محرکه هر دو تیپ را یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو تشکیل می دهد که می تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

چنانچه خواهان قدرت بیشتری باشید، می توانیدسراغ مدل X6 M50i بروید. توان این تیپ از موتور ۸ سیلندر V شکل ۴.۴ لیتری توربوشارژر گرفته می شود که می تواند ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمام تیپ های X6 به گیربکس ۸ سرعته خودکار مجهز می باشند.

قیمت گذاری

قیمت تیپ sDrive40i ب ام و X6 2020 از ۶۵۲۹۰ دلار آغاز می شود. تیپ چهار چرخ محرک xDrive40i نیز ۶۷۵۹۵ قیمت داشته و برای خرید تیپ قدرتمند M50i هم باید مبلغ ۸۶۴۶۵ دلار پرداخت نمایید. به احتمال زیاد این کراس اوور از نوامبر سال جاری (آبان ماه) وارد نمایندگی های ب ام و خواهد شد.

منبع : motor1

زمان ارسال پست: ۰۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۳ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.