اخبار و مطالب
7 روز گذشته
4

جایگزین پراید پروژه K112 ایران خودرو و سایپا + مشخصات و قیمت

جایگزین پراید پروژه K112 ایران خودرو و سایپا + مشخصات

جایگزین پراید در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو یعنی پروژه K112 رونمایی شد. توسعه این خودروی اقتصادی روی پلتفرم رنو کویید انجام شده است. شرکت بن رو (بنیان توسعه صنعت خودرو) مسئول طرح پلتفرم خودروی اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا انتخاب شده و هر دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی در حال کار بر روی این خودرو می باشند.

پروژه خودرو K112 که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در غرفه شرکت ایران خودرو رونمایی شد هنوز هم در مراحل اولیه تست و آزمایش فنی قرار داشته و تا زمان عرضه به بازار فاصله بسیار زیادی دارد.

شاید بخوانید : خودروی سایپا پاژ جایگزین پراید

از این پلتفرم دو خودروی متفاوت توسط ایران خودرو و سایپا تولید خواهد شد. شرکت سایپا هم در حال کار روی پلتفرم رنو کویید بوده تا یک خودرو با ظاهر مخصوص خود و متفاوت از مدل K112 ایران خودرو را تولید نماید. البته هنوز برنامه مشخصی درباره زمان تولید و عرضه به بازار را منتشر نکرده اند.

نمای داخلی K112، محصول جدید مشترک ایران خودرو و سایپا

نمای داخلی K112، محصول جدید مشترک ایران خودرو و سایپا

خودرو اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا (جایگزین پراید) از نظر ابعاد در سگمنت A قرار گرفته و به عنوان یک هاچ‌ بک جمع و جور شهری به حساب می‌آید. این اندازه خودرو یا هاچبک جمع و جور شهری دارای بازار مناسبی در آسیای شرقی، هند و آمریکای جنوبی می باشد. البته به دلیل ایمنی پایین هم در اروپا اجازه فروش ندارد.

با توجه به اطلاعات رسیده از منابع مختلف، موتور این خودرو یک نمونه ۳ سیلندر بنزینیبا قدرتی بین ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و گشتاور تولیدی بین ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتن‌متر می باشد که مصرف سوخت این خودرو اقتصادی را به کمتر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرساند. انتقال نیروی موتور آن نیز بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌ های است.

جزئیات ابعاد خودرو K112 ایران خودرو شامل ۳۸۰۰ میلیمتر طول، ۱۵۹۰ میلیمتر عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۴۳۰ میلیمتر است. وزن این هاچبک کراس بین ۷۷۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

قیمت K112 خودروی اقتصادی ایران‌ خودرو و سایپا رقمی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان بر اساس مقدار امکانات در تیپ های مختلف آن در آینده پیش بینی شده است.

تریم داخلی این ماشین در مدل مفهومی و آزمایشی داخل نمایشگاه به صورت دو رنگ قرمز و مشکی با تمام بدسلیقگی، دارای صفحه نمایشگر نسبتا بزرگ بر روی داشبورد و شیشه بالابر برقی می باشد.

تا امروز هنوز اطلاعات بیشتر و کاملتری از محصول جدید ایران خودرو K112 در دسترس نبوده و این خودرو در حد یک نمونه آزمایشی اولیه در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو رونمایی شد.

نمای عقب K112 محصول اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا

نمای عقب K112 محصول اقتصادی مشترک ایران خودرو و سایپا

شرکت های خودروساز داخلی ایران خودرو و سایپا چندین سال است که در حال فعالیت روی پلتفرم رنو کویید برای ساخت یک خودرو اقتصادی هستند. شرکت بن رو که از زیر مجموعه های گروه سایپا به شمار میرود به عنوان مجری پروژه خودرو اقتصادی انتخاب شده است.

البته هنوز طرح خودرو اقتصادی ایران خودرو و سایپا به نتیجه نهایی خود نرسیده و مشخص نیست که این خودرو به مرحله تولید نهایی و عرضه در بازار خواهد رسید یا نه.

با نگاهی به تصاویر میتوان کیفیت بد و بسیار پایین رنگ و اجزای داخل کابین رو متوجه شد که در واقع جایگزین شایسته ای برای پراید خواهد بود 🙂

اما از نظر ایمنی خود رنو کویید نیز اوضاع خوبی نداشته و در خیلی از کشورهای اروپایی هم به دلیل ایمنی پایین اجازه فروش ندارد. با این اوصاف باید دید درباره این ضعف K112 چه تمهیداتی توسط دو خودروساز داخلی اتخاذ شده است تا دوباره مانند پراید به قاتل درجه یک جاده ها تبدیل نشود.

 

مشخصات K112 ایران خودرو

خودرو پروژه K112 بنزینی
سگمنت A هاچ‌ بک شهری
حداکتر توان ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۹۰ تا ۱۰۰ اسب بخار
فاصله دومحور ۲۴۳۰ میلیمتر
طول ۳۸۰۰ میلیمتر
عرض ۱۵۹۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۹۰ میلیمتر
وزن ۷۷۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم
مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

 

زمان ارسال پست: ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۵ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.