اخبار و مطالب
7 روز گذشته
5

مشخصات تیگارد X35 سانیار موتور + قیمت

تیگارد X35 سانیار موتور، مشخصات و قیمت

به روزرسانی فروردین ۱۴۰۲: قیمت بازار تیگارد X35 در ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ بین ۱.۶ تا ۱.۷ میلیارد تومان می باشد.

به روزرسانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱: با شروع شماره گذاری این کراس اوور جمع و جور، قیمت قطعی تیگارد X35 سرانجام اعلام شد.

طبق اطلاعات شرکت مونتاژ کننده سانیار، قیمت تیگارد X35 مبلغ ۱ میلیارد و ۴۹ میلون تومان، تعیین شده است. این خودرو تنها با رنگهای سفید و مشکی آبنوس فروخته می‌شود.

به روزرسانی ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱: شاسی بلند یا بهتر بگوییم کراس اوور جمع و جور تیگارد X35 در اصل بایک X35 می باشد که توسط شرکت سانیار موتور در ایران معرفی شد. در ادامه مطلب با شما مشخصات فنی و امکانات اولین کراس اوور سانیار موتور را بررسی می کنیم.

شاید بخوانید : شرایط فروش تیگارد X35

طبق گفته مسئولان این شرکت خودروسازی خصوصی، تیگارد X35 از تابستان ۱۴۰۱ وارد بازار خواهد شد. ضمن این که این شاسی بلند در اواخر اردیبهشت ماه در نمایشگاه خودرو تهران به معرض نمایش درخواهد آمد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جمع و جور آشنا خواهیم شد.

معرفی کراس اوور سانیار موتور

مشخصات فنی تیگارد X35

خودروی تیگارد X35 به عنوان یک کراس اوور جمع و جور سال ۲۰۱۶ در بازار چین توسط بجینگ که زیربرند بایک است تولید و عرضه شد. سال ۲۰۱۹ نیز نسل دوم آن معرفی شده و همچنان در کشور پدری خود در حال تولید می باشد و همین نسل وارد کشور ما شده است. همچنین از نظر اندازه بدنه، شاسی بلند مذکور در سگمنت B قرار می گیرد.

قلب تپنده کوچک آن از یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ مجهز به توربوشارژر استفاده می کند که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت به همراه ۲۱۰ نیوتن‌ متر گشتاور را دارد و تمام این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ های محور جلو انتقال می یابد.

البته این گیربکس CVT جزو محصولات جدید این نوع جعبه دنده بوده و از حالت تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته با حالت اسپرت نیز بهره می‌برد. مصرف سوخت این کراس اوور جمع و جور با استاندارد آلایندگی یورو ۶ در حالت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴ لیتر بوده و مصرف سوخت شهری و جاده ای آن به ترتیب ۹.۴ و ۶ لیتر می باشد. با توجه به فاصله محوری ۲.۵۷ متری این خودرو، رقبای آن کراس اوورهایی از جمله هایما اس ۵، چانگان سی اس ۳۵ و جک اس ۳ هستند.

طول ۴۲۳۵ میلیمتر
عرض ۱۸۳۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۴۰ میلیمتر
فاصله محوری ۲۵۷۰ میلیمتر
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم
حجم صندوق (فضای بار) ۳۰۰ لیتر
رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۰R17

تیگارد X35 سانیار موتور، مشخصات و قیمت

امکانات و تجهیزات X35

لیست کامل امکانات رفاهی این خودرو که توسط شرکت مونتاژ کننده منتشر شده است می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

تهویه مطبوع الکتریکی دارای میکروفیلتر – دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم چندرسانه ای (مالتی مدیا) نمایشگر لمسی ۸ اینچ با قابلیت اتصال تلفن همراه و بلوتوث، ۳ عدد پورت USB با قابلیت شارژ، ۶ عدد بلندگو
غربیلک فرمان چرمی D-CUT سه پره + کلید های کنترل مولتی مدیا
صندلی های جلو روکش چرم و پارچه – تنظیم دستی ۶ حالته صندلی راننده و ۴ حالته صندلی سرنشین
صندلی های عقب روکش چرم و پارچه – قابلیت تاشوندگی
روشنایی جلو LED + تنظیم ارتفاع نور
سنسورهای پیش فعال نمایش فشار باد تایرها
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل – سیستم کنترل حرکت در سربالایی – دوربین و سنسور عقب
شیشه ها برف پاک کن هوشمند شیشه درب صندوق
سقف سانروف پانورامیک
سایر موارد ریموت کنترل با قابلیت جستجوی محل پارک خودرو – استارت دکمه ای – کامپیوتر سفری با قابلیت یاداوری خستگی

ایمنی

از لحاظ ایمنی تجهیزات بیشتری نسبت به رقبا نداشته و تنها از ۲ کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو بهره می برد. در کنار این ها، سیستم کنترل پایداری و کنترل لغزش هم در کنترل بهتر خودرو توسط راننده موثر هستند.

 

قیمت بازار

قیمت تیگارد X35 یا بایک سنوا X3 و یا بجینگ X3 در چین با موتور ۱.۵ لیتر توربو با توجه به امکانات متفاوت در تیپ های مختلف بین ۹۴۰۰ تا ۱۵ هزار دلار می باشد. یعنی با توجه به نرخ دلار امروز یعنی ۲۷۸۶۰ تومان در زمان نگارش این مطلب، قیمت x35 در چین در بازه ۲۶۱ تا ۴۱۷ میلیون تومان قرار می گیرد.

هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط سانیار موتور اعلام نشده، ولی براساس برخی گفته ها ممکن است قیمت مصوب آن چیزی حدود ۷۰۰ میلیون تومان باشد و مدیران این شرکت نیز بیان کرده اند که یک قیمتی رقابتی برای کراس اوور خود در نظر گرفته اند.

زمان ارسال پست: ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۵ دسته بندی: معرفی خودرو مونتاژ تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.