اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

کونیگزگ جسکو خودرویی با ۳۴ لایه رنگ !

کونیگزگ جسکو

کونیگزگ جسکو یک ابرخودروی جذاب و خاص سوئدی است که توسط گروهی از بهترین مهندسان صنعت خودرو طراحی و ساخته شده تا مرزهای تکنولوژی و سرعت را جابجا نماید. در ادامه با توضیحی مختصر درباره رنگ این خودروی جذاب با سایت موتور ۱ همراه باشید

نکته قابل توجه درباره رنگ بدنه‌ی این خودرو، تعداد لایه های رنگ مورد استفاده بر روی آن می باشد؛ این لایه ها عبارت اند از ۲۰ لایه پوشش پایه، یک لایه رنگ سفید، یک لایه رنگ شامپاینی، ۳ لایه رنگ های خاکستری،آبی و سبز و ۹ لایه نیز پوشش شفاف! ضخامت رنگ در بعضی از قسمت های بدنه، پنج برابر بیشتر از مقدار رنگ مورد استفاده در خودروهای رولزرویس است.

خودرویی با 34 لایه رنگ

خودرویی با ۳۴ لایه رنگ

برای شستشوی این ماشین باید از روش خاص روان‌ سازی در زمان تمیز یا خشک‌کردن خودرو بهره برد تا اصطکاک با بدنه آم به حداقل رسیده و ریسک ایجاد خش‌های کوچک نیز کاهش یابد.

 

مشخصات فنی کونیگزگ جسکو

خودروی سوئدی مورد بحث از یک موتور ۸ سیلندر ۵ لیتر توربوشارژر استفاده می کند که می تواند ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت با بنزین معمولی و ۱۶۰۰ اسب بخار در صورت استفاده از سوخت E85 تولید نماید. حداکثر گشتاور خروجی موتور نیز ۱۵۰۰ نیوتن متر می باشد. جالب است بدانید وزن این پیشرانه تنها ۱۸۹ کیلوگرم بوده و با وزن کلی ۱۴۲۰ کیلوگرمی خود، شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۵ ثانیه ثبت می کند. حداکثر سرعت تعیین شده برای آن نیز ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده اما به احتمال زیاد توانایی رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

 

نامگذاری و قیمت خودرو

نام این خودرو برای ادای احترام، همان نام پدر موسس این شرکت یعنی جسکو ون کونیگزگ انتخاب شده است. موسس این شرکت نیز کریستین ون کونیگزگ می باشد. تعداد تولید در نظر گرفته شده برای ابرخودرو جذاب، تنها ۱۲۵ دستگاه بوده و قیمت آن هم حدود ۳ میلیون دلار اعلام شد.

 

زمان ارسال پست: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۵۲ دسته بندی: دانستنی, مقالات تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.