اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

کدام خودروها کارت سوخت دریافت نمی کنند

کارت سوخت

معاون فنی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز عنوان کرد: دریافت هر نوع وجهی برای استفاده از کارت جایگاه توسط اپراتورها در جایگاه های عرضه سوخت ممنوع بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از جمله دریافت وجه اضافه بر مبلغ بنزین با سامانه پاسخگوئی ۰۹۶۲۷ و یا با شماره تلفن ۰۲۶۳۲۵۴۲۵۱۷ تماس بگیرند و تخلف را گزارش دهند.

‌اسفندیار هندی اظهار داشت: بنا بر مصوبه دولت، موتورسیکلت‌های با سن بالای ۱۰ سال و خودروهای با سن بالای ۲۵ سال به دلیل فرسودگی نمی‌توانند کارت سوخت خودرو دریافت نمایند و مالکان این وسایل نقلیه باید سوخت مورد نیاز خود را از راه کارت آزاد داخل جایگاه‌ها تهیه کنند.

هندی گفت: افرادی که تاکنون نتوانسته اند کارت سوخت شخصی دریافت کنند و یا کارت سوخت خود را در جایگاه‌ها به همراه ندارند، می‌توانند برای سوخت گیری از کارت‌های موجود در جایگاه استفاده نمایند.

 

کارت سوخت جایگاه

اسفندیار هندی با بیان این نکته که در زمان استفاده از کارت سوخت جایگاه، گرفتن هرگونه مبلغ اضافی توسط اپراتورها ممنوع است، توضیح داد: دریافت هرگونه مبلغی به دلیل استفاده از کارت جایگاه توسط اپراتورها در جایگاه های عرضه سوخت ممنوع بوده و شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده مواردی مانند دریافت وجه اضافه بر مبلغ بنزین با سامانه پاسخگوئی ۰۹۶۲۷ و یا با شماره تلفن ۰۲۶۳۲۵۴۲۵۱۷ تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.

معاون فنی و عملیاتی فرآورده‌های نفتی منطقه البرز با اشاره به ایجاد برخی محدودیت‌ها در میزان لیتر سوخت‌گیری خودروها با کارت آزاد جایگاه‌ها گفت: از اول شهریور ۹۸ مقدار سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش پیدا کرده و این امر با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت در برخی مناطق کشور انجام شده است.

هندی در ادامه گفت: میزان سوخت در هر بار سوختگیری با کارت سوخت شخصی ‌همان مقدار ۶۰ لیتر می باشد.

اسفندیار هندی درباره اشخاصی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند، گفت: دارندگان این خودروها می‌توانند با وارد کردن رمز پیش‌فرض چهار رقم سمت راست کد ملی فردی که کارت هوشمند سوخت به نام وی صادر شده، نسبت به فعال‌ سازی رمز کارت هوشمند سوخت خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین دارندگان خودروها برای درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی، می‌توانند با مراجعه حضوری به دفترهای پلیس +۱۰، درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی خود را ثبت کنند.

 

درخواست پیگیری کارت سوخت شخصی

معاون فنی و عملیاتی شرکت نفت استان البرز در آخر مطلب ضمن درخواست پیگیری و استفاده از کارت سوخت شخصی توسط مردم از آنان خواست با مراجعه به سایت www.epolice.ir و وارد کردن پلاک خودرو خود، بارکد پستی کارت هوشمند سوخت خود را دریافت کرده و با مراجعه به سایت www.post.ir ، بخش رهگیری مرسولات پستی، آدرس دقیق باجه معطله‌ای که کارت سوخت آن ها در آنجا وجود دارد را مشاهده و برای دریافت آن اقدام نمایند.

 

 

زمان ارسال پست: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۲:۴۸ دسته بندی: اخبار تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.