اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

معرفی تانک ۵۰۰ ؛ شاسی بلند چینی رقیب تویوتا لندکروزر !

طراحی بیرونی تانک ۵۰۰ الهام‌گرفته از شاسی‌بلندهای اندازه بزرگ آمریکایی مثل فورد اکسپدیشن به نظر می‌رسد. این خودرو با طول بدنه‌ی ۴۸۷۸ میلی‌متر (بدون احتساب محوطه‌ی چرخ یدکی)، تنها ۷ سانتی‌متر کوچک‌تر از نسل جدید تویوتا لندکروزر است؛ درحالی‌که از نظر عرض بدنه، ۴٫۵ سانتی‌متر کوچک‌تر از لندکروزر و ۵ سانتی‌متر بزرگ‌تر از پرادو خواهد بود.

در نمای جلو، حجم‌دهی بسیار خوبی برای جلوپنجره و کاپوت وجود دارد؛ اما نشان تجاری به شکل حرف T با ابعاد بزرگ، چشم‌نواز و هماهنگ نیست. از دید جانبی، حالت مکعبی مشابه تویوتا لندکروزر و اینفینیتی QX80 وجود دارد. در پشت تانک ۵۰۰ چراغ‌های ساده با ساختار مستطیل عمودی نصب شده است که البته برای شاسی‌بلندهای اندازه بزرگ معمول است اما جاسازی چرخ یدکی روی درپوش صندوق، اقدامی عجیب و ناخوشایند به نظر می‌رسد.

TANK 500 نمای پشت شاسی بلند چینی تانک

داخل کابین تانک ۵۰۰ ترکیبی فراتر از سبک متداول در خودروهای چینی وجود دارد و بیننده را به یاد شاسی‌بلندهای لوکس آمریکایی مثل لینکلن نویگیتور می‌اندازد. نمایشگر لمسی ۱۴٫۶ اینچی در وسط همراه پنل دیجیتال ۱۲٫۳ پشت فرمان، تانک ۵۰۰ را هماهنگ با فناوری‌های روز نشان می‌دهد. روی داشبورد، فرمان و حاشیه‌ی درهای ورودی، چرم و مواد نرم وجود دارد؛ درحالی‌که مجموعه‌ی کلیدهای فلزی، دسته‌دنده و حتی ساعت کلاسیک عقربه‌ای، حس بسیار خوبی به سرنشینان شاسی بلند چینی می‌دهد.

TANK 500 نمای داخلی شاسی بلند چینی تانک

پیشرانه‌ی تانک ۵۰۰، سه لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر است. این مدل با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۹ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و قفل دیفرانسیل برای چهار چرخ، محور جلو و محور عقب نیز وجود خواهد داشت. نسخه‌ی قدرتمندتر همراه پیشرانه‌ی هیبریدی ۵۱۰ اسب بخار هم به‌زودی تولید خواهد شد.

قیمت نهایی تانک ۵۰۰ هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به دیگر محصولات مشابه ساخت چین، می‌توان هزینه خرید ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار را برای آن پیش‌بینی کرد. این مدل، ابتدا در چین و سپس برای بازار استرالیا تولید خواهد شد.

 

منبع : زومیت

زمان ارسال پست: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۸ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.