اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

مسابقه درگ هوندا NSX ، نیسان GT-R نیسمو و پورشه ۹۱۱ توربو S

مسابقهٔ درگ جدید کارواو با خودروهای پورشه ۹۱۱ توربو S در برابر دو نمونه از سریع‌ترین خودروهای ژاپنی نیسان GT-R نیسمو و هوندا NSX که هرکدام از شهرت بالایی در تاریخ خودروسازی ژاپن برخوردار هستند اما آیا این دو ماشین توانایی غلبه بر قاتل هایپرکارها یعنی توربو S را دارند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال بهتر است در ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم.

بیایید با ضعیف‌ترین خودروی این جمع یعنی هوندا NSX شروع کنیم. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است. نتیجهٔ این ترکیب مجموع خروجی ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور است که هرچند هرگز اعداد کمی نیستند اما در این جمع کمترین به‌حساب می‌آیند. در ژاپنی بعدی یعنی GT-R نیسمو اما هیچ باطری یا موتور الکتریکی وجود ندارد و همه‌چیز در یک موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی بی‌رحم خلاصه می‌شود. هرچند طراحی این ماشین به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد اما در اینجا نسخهٔ نیسمو حضور یافته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

تنها آلمانی این جمع یعنی ۹۱۱ توربو S مثل نیسان به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربو مجهز است اما شباهت‌های بین پورشه و GT-R در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا موتور پورشه از نوع شش سیلندر تخت است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در عقب نصب شده است. خب با توجه به این اعداد، آیا می‌توانید نتیجهٔ این درگ را پیش‌بینی کنید؟ بله البته ۹۱۱ توربو S پادشاه درگ‌های کارواو محسوب می‌شود اما نیسان و هوندا ممکن است بتوانند در اینجا کمی آن‌را اذیت کنند.

نیسان GT-R نیسمو هوندا NSX پورشه ۹۱۱ توربو S
موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر تخت توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۵۸۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۲ نیوتن متر ۶۴۵ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهار چرخ چهار چرخ چهار چرخ
وزن ۱۷۰۳ کیلوگرم ۱۷۵۹ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
قیمت ۱۸۰,۰۹۵ پوند ۱۵۰,۰۰۰ پوند ۱۶۰,۶۱۰ پوند
پدال
زمان ارسال پست: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۳ دسته بندی: درگ تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.