اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

قیمت موتور TU5 تیوفایو + بررسی آن

قیمت موتور TU5 تیوفایو + بررسی آن

موتور TU5 تیوفایو در سال ۱۹۸۶ میلادی همراه با اعضای دیگر موتور های تیو معرفی شدند که بعد ها موتور تیوفایو tu5 برای خودروهای ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفت و در اکثر خودرو هایی مانند : پژو پارس ، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ، رانا و … به کار برده شده است.

 

قیمت موتور TU5 تیوفایو استوک در فروردین ۱۴۰۲ حدود ۳۰ میلیون تومان می باشد.

شرکت ایران خودرو چند سالی می باشد که از این موتور ها استفاده نموده و در اغلب خودروهایی که تولید می نماید از سری موتور های تیو فایو (tu5) استفاده می کند.

در ادامه توضیحات قصد داریم برای آشنایی بیشتر با موتور تیو فایو (tu5) اطلاعات کامل تری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

مشخصات موتور تیوفایو tu5

موتور تیو فایو (tu5) با حجم ۱۵۸۷ و در دو مدل ۸ و ۱۶ سوپاپ در ابتدا در دسترس قرار گرفت که امروزه فقط از ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۰۹ مورد استفاده قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در بین مدل های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است.

موتور های تیو فایو (tu5) خود دارای مدل های گوناگونی می باشند که در جدول زیر می توانید آن ها را مشاهده نمایید :

مدل قدرت
TU5 JP4 S ۱۲۲PS (120 hp/90 kW)
TU5 JP ۹۰PS (88 hp/66 kW)
TU5 JP ۹۸PS (97 hp/72 kW)
+TU5 JP ۹۶PS (95 hp/71 kW)
TU5 J4 ۱۲۰PS (118 hp/88 kW)
TU5 J2/L3 ۱۰۵PS (103 hp/77 kW)
TU5 JP4 ۱۰۹PS (108 hp/80 kW)

مزایای موتور تیوفایو TU5

از ویژگی‌های خوب و مثبت موتور تیوفایو (tu5) دارا بودن قطعات و لوازم باکیفیت و اصلی به‌منظور افزایش کارایی و بازدهی آن است.

همان طور که در توضیحات قبل هم ذکر شد در ایران ، شرکت ایران خودرو در خودروهایی که تولید می کند از این سری موتور ها استفاده می نماید اما موتور تیو فایو (tu5) امروزه دچار یک سری از مشکلاتی می باشد که ممکن است انتقاد های زیادی از این موتور شود که ناشی از کیفیت پایین تر ساخت آن می باشد.

موتور ۲۰۶ تیوفایو tu5 یا ۴۰۵ و پارس، در هر خودروی استفاده شده نسبت به حجم خود بازده خوبی داشته و قدرت با مصرف سوخت پایین در خودرو ها دارد و از دیگر ویژگی‌های این موتور، سیستم جرقه‌زنی و کامپیوتر پیشرفته آن است که باعث می‌شود تا عملکرد این موتور در هر شرایطی بالا باشد.

همچنین موتور تیوفایو (tu5) به دلیل استهلاک کم، آرام بودن در حین کارکرد و صدای اندک در زمان روشن بودن طرفداران زیادی داشته است که از این موتور استقبال خوبی کرده اند.

استاندارد آلایندگی موتور تیوفایو (tu5) می‌تواند باکمی تغییرات به استاندارد یورو ۵ برسد که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن به حساب می آید و همچنین این موتور را می‌توان به‌راحتی مورد تغییرات قرارداد تا خروجی بالاتری از آن گرفت که نصب هدرز و توربو شارژر از آن جمله هستند که این افزایش قدرت بسته به مقدار تغییرات می‌تواند از ۵ اسب بخار تا بالای ۱۰۰ اسب بخار برای یک خودرو با استفاده شهری باشد.

 

معایب موتور تیوفایو TU5

با توجه به مزایای موتور تیوفایو (tu5) که در پاراگراف قبل ذکر کرده ایم این موتور دارای معایبی می باشد که می توان به مشکلات روغن‌ریزی از درب قالپاق روغن و شلنگ‌های بخار روغن اشاره کرد که باعث نشتی روی کویل و شمع‌های موتور می‌شود.

تعمیر کردن موتور تیو فایو در خودرو ۲۰۶ کمی با سختی و دردسر می باشد به این دلیل که دارای حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای محدود درون محفظه موتور ۲۰۶ می باشد.

از دیگر معایب این موتور می توان به حرارت بالای موتور اشاره کرد ، موتور این خودرو حتی در مقایسه با دیگر موتور گروه PSA موجود در کشور، بالاتر است که البته با سیستم کاری در نظر گرفته‌شده و طراحی‌شده برای آن سازگار است؛ اما این گرمای بالا باعث می‌شود تا نسبت به کیفیت روغن کمی حساس باشد.

عملکرد ناپایدار موتور تیو فایو tu5 باعث بروز مشکلاتی در خودرو می‌شود که این مورد یکی از مهمترین معایب موتور تیو فایو (tu5) است.

سیستم توزیع سوخت موتور تیو فایو (tu5) یکی از عوامل بسیار مهمی است که باعث عملکرد ناپایدار موتور تیو فایو (tu5) می‌شود ، با اینکه تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت که سیستم توزیع سوخت موتور تیو فایو بهبود پیدا کند، با این وجود هنوز هم این موتور در این زمینه دارای ضعف‌هایی می باشد که باعث عملکرد ضعیف موتور tu5 شده است.

سوختن کویل ایگنیشن باعث عملکرد ضعیف موتور تیو فایو می شود ، می توانیم این مورد را یکی از مهمترین معایب استفاده از موتور تی یو فایو بدانیم که هنگامی که دور موتور به چهار هزار دور در دقیقه می‌رسد، این موتور به صورت کامل از کار می افتد که همین عامل باعث می شود تا مشکلات بسیار زیادی برای مصرف کنندگان این موضوع به وجود بیاید. به همین علت است که ما این مورد را در میان مهمترین معایب استفاده از موتور تی یو فایو قرار دهیم.

قیمت موتور ۲۰۶ TU5 تیوفایو و پارس و ۴۰۵ تیوفایو تا حدودی مشابه یکدیگر هستند و تفاوتی ندارند.

زمان ارسال پست: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۷ دسته بندی: موتور خودرو تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
رضا روانگرد گفت:

هیچ

با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.