اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

سر استرلینگ ماس اسطوره فرمول یک درگذشت

درگذشت استرلینگ ماس راننده فرمول یک

سر استرلینگ ماس ، راننده محبوب بریتانیایی فرمول یک در سن ۹۰ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.
او نخستین راننده ی بریتانیایی است که توانسته است چهار عنوان نائب قهرمانی جهان را تجربه کند. او سه عنوان سومی جهان نیز در کارنامه خود دارد. می توان از ماس به عنوان بزرگترین راننده ای که نتوانسته عنوان قهرمانی جهان را تجربه کند نام برد.

“استرلینگ کرافورد ماس” ۱۷ سپتامبر ۱۹۲۹ در لندن متولد شد. در سال ۱۹۴۸ یعنی سن ۱۹ سالگی، اولین تجربه‌ رانندگی حرفه‌ای خودش را با قهرمانی در رقابت‌ های بریتیش فرمول ۵۰۰سی‌سی شروع نمود. سر استرلینگ ماس از همان آغاز فعالیت در دنیای موتوراسپرت، رانندگی و مدیریت تیم S. C. Moss را برعهده گرفت و تا سال ۱۹۵۰، به شکل تخمینی در هر رقابتی که شرکت می‌نمود، به رتبه‌های اول تا سوم آن دست می یافت.

تا سن ۸۲ سالگی استرلینگ ماس در رقابت‌ های متنوع اتومبیل‌رانی حرفه‌ای و آماتور شرکت می‌کرد. وی دارای رکوردی جالب است؛ با ۲۱۲ قهرمانی در ۵۲۹ مسابقه، یعنی ۴۰ درصد رقابت‌ ها را با کسب رتبه‌ اول به‌ پایان رساند.

او از سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۱ در ۶۶ مسابقه برای تیم های ونوال، مازراتی و مرسدس رانندگی کرد. در طی این ۱۰ سال، ماس توانست ۱۶ پیروزی کسب کند.

استرلینگ ماس ام جی دریاچه بونویل

یکی از رکوردهای باورنکردنی این اسطوره، در سال ۱۹۵۷ ثبت شد که با رانندگی روی دریاچه‌ نمک بونویل او توانست به حداکثر سرعت ۳۹۳ کیلومتر بر ساعت برسد. در آن سال، خودرو تک‌ سرنشین ساخت ام‌ جی (MG EX181) به ماس کمک کرد تا پنج رکورد مختلف در کلاس F ثبت کند.

اهالی ورزش هر کدام به نوبه خود ادای احترام کردند. راننده معروف فرمول یک لوییس همیلتون نیز در همین رابطه در حساب توئیترش نوشت: امروز ما با اسطوره رانندگی خود خداحافظی می کنیم. من قطعا دلم برای صحبت با او تنگ می شود و شکرگذار لحظات خاصی هستم که با هم گذراندیم.

زمان ارسال پست: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۱ دسته بندی: اخبار, فرمول یک تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.