اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

طولانی ترین ، مرتفع ترین و قدیمی ترین جاده ها در دنیا

طولانی ترین ، مرتفع ترین و قدیمی ترین جاده ها در دنیا

بیشتر جاده ها و بزرگراه ها، مسیرهایی مثل هم با اشکال و اندازه های مختلف هستند که برای جابجایی سریعتر انسان ها و خودروها استفاده می شوند. اما در این میان بعضی از آن ها به عنوان نمادی در چند شاخصه مختلف شناخته می شوند. از جمله؛ طولانی ترین بزرگراه، قدیمی ترین و مرتفع ترین جاده. در ادامه به معرفی این ۳ نماد جالب در بین جاده ها می پردازیم.

 

طولانی ترین بزرگراه

بزرگراه ۱ (Highway 1) طولانی ترین راه ممتد و پیوسته در دنیا می باشد که دورتادور کشور استرالیا را طی کرده و حدود ۱۴۵۰۰ کیلومتر (۹۰۰۰ مایل) طول دارد.

طولانی ترین بزرگراه

طولانی ترین بزرگراه

این بزرگراه بسیار طولانی شهرهای بزرگی مانند ملبورن، سیدنی، پرث و آدلاید را به هم متصل کرده و همچنین از نزدیک شهرهای کوچکتر زیادی هم عبور می کند. در بعضی از نقاط نیز به خاطر مسیر خلوت و نسبتا مستقیم، راننده را به تجربه های هیجانی و گاز دادن بیشتر وسوسه می کند.

 

مرتفع ترین جاده

مرتفع ترین جاده

مرتفع ترین

البته در کتاب رکوردهای گینس اسمی از مرتفع ترین جاده جهان وجود ندارد، اما یک مسیر موجود در نزدیک آتشفشان غیر فعال اتورونکو واقع در کشور بولیوی، این عنوان را در اختیار دارد. این جاده خاکی در ارتفاع ۵۷۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد و به احتمال زیاد در این زمینه رقیبی ندارد. به دلایلی همچون نبود آسفالت و کمبود اکسیژن در همچین ارتفاعی، افراد کمی تا زمان حال در این مسیر توانسته اند رانندگی کنند و مناظر زیبا و کم نظیر آن را ببینند.

 

قدیمی ترین جاده

قدیمی ترین جاده

این عنوان در اختیار جاده ای سنگفرش شده واقع در کشور مصر است که حدود ۴۶۰۰ سال از احداث آن می گذرد! این مسیر معادن سنگ بازالت را به مکانی در نزدیکی رود نیل متصل می کرد.

زمان ارسال پست: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۲:۳۳ دسته بندی: دانستنی, مقالات تگ ها: , , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.