اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

برای سهمیه‌ بندی بنزین و دو نرخی کردن قیمت آن تصمیمی گرفته نشده است

وزیر نفت: سهمیه‌ بندی بنزین و دو نرخی کردن قیمت

بیژن زنگنه در برنامه تیتر امشب عنوان نمود: برای تمام خودروهایی که در ایران شماره گذاری شده‌اند، کارت هوشمند سوخت صادر گردید. مزیت کارت سوخت تنها در زمان سهمیه‌ بندی بنزین می باشد و غیر از آن معنایی ندارد.

وزیر نفت با اظهار این موضوع که اگر بخواهیم بنزین را سهمیه‌ بندی کنیم بهتر این است که از کارت بانکی استفاده کنیم، بیان کرد: بیشتر از ۲ میلیون کارت سوخت جدید صادر شده و یک میلیون از این کارت ها به باجه پست برگشت داده شده است.
وی افزود؛ تا زمانی که سهمیه‌ بندی انجام نشود، مردم در استفاده از کارت سوخت جدیت به خرج نمی دهند. با کارت هوشمند سوخت شخصی هر چند دفعه که بخواهند می‌توانند در جایگاه‌های بنزین سوخت‌گیری نمایند، اما با کارت جایگاه فقط ۳۰ لیتر می‌توانند سوخت‌گیری کنند.

وی با بیان دوباره این نکته که کارت هوشمند سوخت زمانی مفید خواهد بود که سهمیه‌ بندی بنزین مطرح باشد، گفت: بعضی هم اعتقاد دارند کارت هوشمند سوخت برای کسب اطلاعات می‌تواند مفید واقع شود، اما اگر هدف فقط بدست آوردن اطلاعات باشد، زحمت آن ارزشی ندارد.

طبق گفته زنگنه، در حال حاضر ۹۹.۹ درصد کارت‌های هوشمند سوخت کلانشهرها صادر شده و به دلیل استفاده از کارت‌ سوخت جایگاه‌داران، استفاده از کارت هوشمند سوخت اشخاص با استقبال مواجه نشد، محدودیتی را در این بخش اعمال کردیم؛ این محدودیت در کلانشهرها به احتمال زیاد، بیشتر هم خواهد شد؛ تا زمانی که سهمیه‌ بندی صورت نگیرد، مردم کارت هوشمند سوخت را جدی نمی‌گیرند.

 

استاندارد بنزین تولیدی

وزیر نفت با عنوان اینکه دولت فعلی حرکت خوبی در زمینه کمیت و کیفیت بنزین انجام داده است، تصریح کرد: آخرین استاندارد بنزینی که تولید می‌کنیم یورو ۴ است. ما در سال ۱۳۹۱ تولید بنزین با استاندارد یورو نداشتیم، اما در سال ۱۳۹۷ میزان تولید روزانه بنزین با کیفیت یورو به ۷۶ میلیون لیتر رسید و هم اکنون در شهرهای بزرگ بنزین یورو توزیع می‌شود. در پالایشگاه تبریز هم که به‌ تازگی چند طرح آن با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح گشت و در پالایشگاه بندرعباس، بنزین باکیفیت تولید می‌شود.

 

ایسنا

زمان ارسال پست: ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.