اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

سریعترین خودرو جهان؛ SSC تواتارا با رکورد ۵۰۹ کیلومتربرساعت

سریعترین خودرو جهان؛ تواتارا با رکورد ۵۰۹ کیلومتربرساعت

این رویداد در روز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ اتفاق افتاد، سریعترین خودرو جهان یعنی SSC تواتارا در یکی از بزرگ‌راه‌‌های نزدیک لس‌وگاس، جایی که کونیگزگ سال ۲۰۱۷ برای رکوردشکنی استفاده کرده بود، دیده شد. همزمان، بخش بزرگی از این جاده بسته بود و گروه فیلم‌برداری با یک هلی‌کوپتر، چند خودرو پلیس و حتی یک هواپیما جت جنگنده نیز در محل دیده شدند.

پیش از این، بالاترین سرعت ثبت شده در کتاب گینس برای خودروهای جاده‌ای، متعلق به کونیگزگ آگرا RS با نهایت سرعت ۴۴۷ کیلومتربرساعت بود. این رکوردگیری، سال ۲۰۱۷ در اتوبان ایالتی شماره ۱۶۰ نوادا انجام شد. براساس قانون گینس، خودرو باید در مسیر رفت و برگشت به نهایت سرعت مدنظر برسد تا وارد کتاب رکوردها شود. به همین دلیل، سرعت ۴۵۵ کیلومتربرساعت که آگرا RS برای لحظه‌ای کوتاه در یکی از مسیرها ثبت کرده بود، مورد قبول واقع نشد. همچنین، بوگاتی شیرون +۳۰۰ هم با نهایت سرعت ۴۸۸ کیلومتربرساعت در یک مسیر مستقیم، مورد قبول داوران گینس نبود.

طبق اطلاعات منتشر شده، SSC تواتارا توانسته است در رکوردگیری ۲۲ مهرماه به نهایت سرعت ۵۰۸/۳۷ کیلومتربرساعت در مسیر رفت و ۵۳۲/۹۳ کیلومتربرساعت در مسیر برگشت دست یابد. رکورد جالب دیگر ثبت شده برای این ابرخودرو، حفظ سرعت ۵۱۷/۱۶ کیلومتربرساعت در مسافت ۱۶۰۰ متر است که پیش از این به آگرا RS تعلق داشت.

برای ثبت رکورد سریعترین خودرو ؛ SSC تواتارا همراه با حضور داوران گینس، سرعت‌ سنج‌های مجهز به GPS استفاده شد که همزمان به ۱۵ ماهواره متصل بودند. اولیور وب (Oliver Webb) راننده خودرو اعلام نموده این خودرو در ۵ ثانیه انتهایی، ۳۲ کیلومتربرساعت افزایش سرعت داشته که نشان می‌دهد هنوز توانایی رسیدن به سرعت‌های بالاتر را دارد.

موتور ۵.۹ لیتر بنزینی V8 مجهز به توربوشارژ آن، ۱۷۵۰ اسب‌بخار قدرت برای این ابرخودرو فراهم می‌کند. وزن خالص آن ، تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم بوده و آیرودینامیک باورنکردنی با ضریب درگ ۰/۲۷۹ دارد. قیمت پایه تواتارا ۱.۶۲۵ میلیون دلار اعلام شده که همراه با تجهیزات سفارشی به ۱.۹ میلیون دلار می‌رسد.


منبع : زومیت

زمان ارسال پست: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۳ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.