اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

ساخت آفتابگیر خودرو که دید راننده را نمی گیرد !

آفتابگیر خودرو که دید راننده را نمی گیرد

یکی از مقصرهای اصلی چند هزار تصادف رانندگی در هر سال، تابیدن نور خورشید به چشم های رانندگان بوده که میزان آن حدودا دو برابر بیشتر از تصادفات بر اثر شرایط مرتبط با آب و هوا گزارش شده است. البته ظاهر فعلی آفتابگیر خودرو نیز چندان مناسب استفاده نیست.

در حال حاضر شرکت آلمانی بوش (Bosch) برای برطرف نمودن این مشکل، طراحی آفتاب گیرهای سنتی خودرو را تغییر داده و موفق به ساخت نوعی آفتابگیر فوق‌ العاده پیشرفته شده که هم می‌تواند جلوی تابش نور خورشید به چشم راننده را بگیرد و هم مانعی برای دید وی نباشد.

این اختراع جدید به نام ” آفتابگیر مجازی (Virtual Visor) ” از یک صفحه ال‌ سی‌ دی شفاف همراه با یک دوربین رو در روی راننده تشکیل شده که با کمک نرم افزار تشخیص چهره و ردیابی چهره توسط هوش مصنوعی محل تابش نور خورشید روی چهره راننده را تعیین می‌کند.

با بهره گیری از الگوریتم هوش مصنوعی، این آفتابگیر خودرو دید راننده را تجزیه و تحلیل کرده و بعد با کمک از فناوری کریستال مایع، قسمتی از این آفتاب‌ گیر را که تابش خورشید توسط آن به چشم راننده می‌رسد، تاریک می‌نماید. ولی در همان حال، سایر بخش های صفحه نمایش همچنان شفاف باقی می‌مانند و مثل آفتاب‌گیرهای سنتی میدان دید راننده را کاهش نمی‌دهد.

"<yoastmark

 

ولی هنوز توسعه این آفتاب‌ گیر خلاقانه و مفید در روزهای ابتدایی خود به سر می برد و فعلا نمی‌توان Virtual Visor را در هیچ خودرویی تولیدی پیدا نمود.

براساس اخبار منتشر شده قرار است تا طرح مفهومی این ایده در نمایشگاه CES 2020 به نمایش عموم گذاشته شود.

زمان ارسال پست: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۶ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.