اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

دوگانه‌ سوز کردن خودروها و افزایش ١۰ برابری آلودگی هوا !

دوگانه‌ سوز کردن خودروها

حاجی‌ علی‌ محمدی کارشناس حوزه خودرو همراه با انتقاد از عملکرد سازمان محیط‌ زیست و سازمان استاندارد بیان می کند: « با کمال تاسف هیچ گونه نظارتی بر الزام آلایندگی دوگانه‌ سوز کردن ماشین های تبدیلی از سوی سازمان‌های محیط‌ زیست و استاندارد وجود ندارد و ماشین های تبدیلی با سامانه سوخترسانی کاربراتوری وارد بازار خودرو خواهدن شد در حالی که یک خودروی بنزینی یورو۴ را به ماشینی گازسوز بدون داشتن هیچ استانداردی تبدیل می‌نمایند. از دلایل گفته من به‌ عنوان مثال؛ آلاینده HC (هیدروکربن‌های نسوخته) است که در یک موتور تبدیل شده به گازسوز، ۱۰ برابر بیشتر از خودروی پایه بنزینی تولید می شود که با هیچ استاندارد آلایندگی یورویی مطابقت ندارد.»

پیش‌ بینی علی‌ محمدی این است که با وجود افزایش قیمت بنزین، هر سال تعداد ۱۵۰‌ هزار خودروی تبدیلی در بازار خواهد بود و اگر روند دوگانه‌ سوز کردن به شکل درست علمی و با رعایت قوانین آلایندگی انجام نشود، این طرح محکوم به شکست خواهد بود. دو سازمان استاندارد و محیط‌ زیست در قبال سلامت مردم کشور مسئول هستند و بهتر است با تصویب یک سری قوانین در این مورد از هدر رفتن بودجه این طرح جلوگیری نمایند و از آلودگی بیشتر شهرها جلوگیری کنند.

 

مخالفت محیط‌ زیست با طرح گازسوز کردن

به منظور اجرای طرح دوگانه‌ سوز کردن تعداد یک میلیون و چهارصد هزار اتومبیل بنزینی، با سازمان محیط‌ زیست در این مورد مشورتی صورت نگرفته است. بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست‌ محیطی در سازمان محیط زیست هم در صفحه شخصی‌ خود در توییتر به این مسئله اشاره کرده و گفته است: « اگر طرح گازسوز کردن ماشین ها به روش اصولی اجرا نشود، باید منتظر یک فاجعه زیست محیطی در آینده باشیم. لازم به ذکر می باشد که سازمان محیط‌ زیست تا زمان فعلی، هیچ گونه مجوزی برای اجرای این طرح صادر نکرده است.

زمان ارسال پست: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۷ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.