اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

درگ جذاب برق و بنزین؛ لامبورگینی اونتادور SV و پورشه تایکان توربو S

درگ جذاب برق و بنزین؛ لامبورگینی اونتادور SV و پورشه تایکان توربو S

دو تا از بهترین های هر جهان، سوخت های فسیلی در برابر انرژی پاک آینده دار. در این درگ طرف پاک قضیه پورشه تایکان توربو S بوده و شکی نیست که این خودرو جزو پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا است و البته در طرف دیگر هم لامبورگینی اونتادور SV قرار گرفته که آن ‌نیز از نظر شتاب و سرعت چیزی کم ندارد. ولی در یک مسابقه واقعی، تایکان برقی برنده می شود یا اونتادور ۱۲ سیلندر ؟

کانال Lovecars در یوتیوب این مسابقه را آماده کرده و مشخصات شرکت کنندگان هم از این قرار است. پورشه تایکان توربو S دارای دو موتور برقی می باشد که توانایی تولید ۷۶۱ اسب بخار قدرت و گشتاور عظیم ۱۰۵۰ نیوتن متر را دارند و به همین خاطر علی رغم وزن بسیار سنگین ۲۳۷۰ کیلوگرمی خودرو، تایکان می تواند تنها در ۲.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد با حداکثر سرعت ۳۲۱ کیلومتر در ساعت.

قدرت هر دو خودرو تقریبا نزدیک یکدیگر بوده اما گشتاور آنها تفاوتی زیادی دارد. لامبورگینی اونتادور SV با وجود پیشرانه جذاب ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی خود می تواند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید و در روی کاغذ نیز شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۲.۸ ثانیه ثبت می کند. هر دو خودرو نیز چهار چرخ محرک هستند.

حالا به نظر شما برنده این رقابت نفس گیر کدامیک است؟

 

زمان ارسال پست: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۵ دسته بندی: درگ تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.