اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

درگ خانواده فولکس‌ واگن! گلف ، اوروس ، کیمن و TT RS

کارواو در جدیدترین درگ خود تعدادی از بهترین خودروهای پرفورمنس بالای این گروه را گرد هم جمع کرده است تا رقابت خانوادگی جذابی را بین آن‌ها ترتیب دهد. این خودروها لامبورگینی اوروس ، پورشه کیمن GT4، آئودی TT RS و فولکس‌ واگن گلف R هستند.

با ارزان‌ترین خودرو یعنی گلف R شروع می‌کنیم. این هاچ‌بک داغ به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این درگ، گلف R بجای گیربکس شش سرعتهٔ دستی، با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ خود حاضر شده است. با حدود ۳۰ هزار دلار افزایش بودجه، می‌توان پشت داغ‌ترین عضو خانوادهٔ آئودی TT نشست که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو تولید و از طریق همان گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

دومین خودروی قدرتمند این جمع اما کیمن GT4 است. این پورشهٔ موتور وسط از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کیمن همچنین با ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن، همراه با آئودی سبک‌ترین عضو گروه هم محسوب می‌شود. از سوی دیگر، لامبورگینی اوروس با ۲.۲ تن وزن، سنگین‌ترین شرکت‌کننده به‌حساب می‌آید اما این وزن را با برخورداری از قوی‌ترین پیشرانه جبران می‌کند. این یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

همهٔ شرکت‌کنندگان این رقابت ویژگی‌ای دارند که می‌تواند موجب پیروزی آن‌ها شود. برتری آئودی در گشتاور و کشش به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند آن‌را پیشتاز کند درحالی‌که وزن سبک کیمن می‌تواند از جا ماندن آن در استارت جلوگیری کند. از سوی دیگر، قدرت بالای اوروس هم می‌تواند تسلیحات دو رقیب قبلی را از کار بیندازد.

فولکس‌واگن گلف R آئودی TT RS پورشه کیمن GT4 لامبورگینی اوروس
موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر توربو ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت ۴ لیتری ۸ سیلندر V توئین توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهار چرخ چهار چرخ عقب چهار چرخ
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم ۱۴۵۰ کیلوگرم ۱۴۵۰ کیلوگرم ۲۲۰۰ کیلوگرم
قیمت ۴۴,۶۴۰ دلار ۷۳,۵۴۵ دلار ۱۰۱,۵۵۰ دلار ۲۲۲,۰۰۴ دلار
منبع : پدال
زمان ارسال پست: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۴ دسته بندی: درگ تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.