اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

درگ بی ‌ام ‌و M8 کامپتیشن و بنز A45 S AMG ؛ قویترین هاچبک قویترین کوپه

درگ جذاب بی ‌ام ‌و M8 کامپتیشن و بنز A45 S AMG

با اینکه هاچبک داغ مرسدس بنز A45 S AMG مجهز به قوی‌ترین موتور چهار سیلندر تولیدی دنیا می باشد ولی هیچ وجه اشتراکی با کوپه پرقدرت بی ‌ام ‌و M8 کامپتیشن ندارد. شاید تنها مورد مشترک درگ بی ‌ام ‌و و بنز ، برخورداری از سیستم چهار چرخ محرک باشد 🙂

قبل از پرداختن به رقابت میان این دو خودروی آلمانی بهتر است ابتدا مروری بر مشخصات فنی آن‌ها داشته باشیم. A45 S مجهز به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو می باشد که می تواند ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و سیستم ۴Matic به هر چهار چرخ منتقل میشود. وزن این هاچ‌بک داغ مرسدس بنز هم ۱۳۶۰ کیلوگرم است.

در طرف دیگر، زیر کاپوت M8 کامپتیشن یک موتور ۸ سیلندر V شکل ۴.۴ لیتر توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو عظیم به کمک یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم XDrive به هر چهار چرخ انتقال می یابد ولی امکان انتقال تمام نیرو فقط به چرخ‌های عقب نیز وجود دارد. M8 بسیار قوی‌تر از A45 بوده ولی وزن این کوپهٔ باواریایی ۱۸۸۵ کیلوگرم بوده و خودروی بسیار سنگین‌تری نسبت به رقیب خود است.

در اولین مرحله درگ بی ‌ام ‌و M8 کامپتیشن در حالت دیفرانسیل عقب قرار داده می شود تا شرایط کمی عادلانه‌تر گردد. با شروع درگ، A45 از همان اول به لطف لانچ بهتر جلو افتاده و جالب اینکه با زمان ۱۲.۱ ثانیه، بیشتر از نیم ثانیه زودتر از M8 از خط پایان عبور می‌کند و پیروز درگ می‌شود. در درگ دوم اما ب ‌ام ‌و در حالت چهار چرخ محرک قرار می‌گیرد و… . بهتر است خودتان این رقابت جالب را دنبال کنید.

بی ‌ام ‌و M8 کامپتیشن مرسدس بنز A45 S AMG
موتور ۴.۴ لیتر V8 توئین توربو ۴ سیلندر ۲ لیتر توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۸۵ کیلوگرم ۱۳۶۰ کیلوگرم
قیمت ۱۲۱ هزار پوند ۵۱ هزار پوند

 

 

زمان ارسال پست: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۲ دسته بندی: درگ تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.