اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

درگ دیدنی تویوتا سوپرا ، بی ام و Z4 M40i و فورد موستانگ GT

درگ دیدنی تویوتا سوپرا ، بی ام و Z4 M40i و فورد موستانگ GT

سامورایی جدید به محض ورود به بازار، عاشقان خودرو را هیجان زده کرد و پس از آن انواع درگ های جذاب این خودرو در حال انتشار است. در این درگ ۳ خودروی کوپه معروف و محبوب با طرفدارانی سرسخت آماده رقابت شده اند که پیشرانه سوپرا و z4 با یکدیگر مشترک بوده و ساخت شرکت ب ام و می باشد. البته در بحث طراحی بیرونی، سوپرا دست برتر را نسبت به نسل جدید z4 دارد.

 

تویوتا سوپرا : ۶ سیلندر ۳.۰ توربوشارژر با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور. وزن ۱۵۴۰ کیلوگرم و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک.

بی ام و Z4 M40i : شش سیلندر ۳.۰ توربوشارژر با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور. وزن ۱۵۳۵ کیلوگرم و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک.

فورد موستانگ GT : هشت سیلندر ۵ لیتر با ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور. وزن ۱۶۹۳ کیلوگرم و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک.

 

 

بی ام و z4 در اروپا، آفریقای جنوبی و آمریکا با قدرت های متفاوتی عرضه می شود. این درگ در آفریقای جنوبی برگزار شده و قدرت این نمونه Z4 برابر با نمونه اروپایی آن است یعنی ۳۳۵ اسب بخار. اما در آمریکا در دو مدل مختلف عرضه شده که در تیپ پایه (۴ سیلندر ۲.۰ توربو) ۲۵۴ اسب بخار و در مدل M40i نیز ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد. قیمت تیپ M40i در آمریکا نیز از ۶۳.۷ هزار دلار شروع شده و شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت آن نیز ۳.۹ ثانیه می باشد.

 

گیربکس ۱۰ سرعته

شاید درباره تعداد دنده های گیربکس این خودروها با خود گفته باشید که مزیت گیربکسی اتوماتیک با دنده هایی بیش از ۴ یا ۵ عدد چیست؟ طبق نظر کارشناسان خودرو، هر چه تعداد دنده ها افزایش یابد، مصرف سوخت کم شده و راندمان موتور خودرو بهینه تر می شود. موستانگ حاضر در این درگ هم دارای یکی از جدیدترین گیربگس های ۱۰ سرعته در دنیا می باشد که به طور کاملا بهینه و بدون تاخیر قدرت موتور را به چرخ های عقب منتقل می کند.

 

زمان ارسال پست: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۴۱ دسته بندی: درگ, ویدیو تگ ها: , , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.