اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

عضلانی آلمان در برابر آمریکا؛ درگ بی ام و M8 کامپتیشن و شلبی GT500

درگ بی ام و M8 کامپتیشن و شلبی GT500

در حال حاضر که موستانگ شلبی GT500 در اختیار مشتریان قرار دارد، آن ها کم کم وارد مسابقات درگ می شوند تا عضلانی سرحال و پرقدرت خود را به چالش کشیده و در برابر دیگران نیز خودنمایی کنند 🙂

اما در این رقابت یک مهمان ویژه و جذاب حضور دارد، جدیدترین کوپه پرچمدار در بین محصولات شرکت بی ام و یعنی M8 کامپتیشن با هندلینگ فوق العاده.

با کوپه آلمانی شروع می کنیم. این خودرو از یک پیشرانه به حجم ۴.۴ لیتر مجهز به توئین توربوشارژر استفاده می کند که می تواند ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید و این قدرت را توسط سیستم چهار چرخ محرک به تمام چرخ ها توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ارسال می کند. وزن شوالیه باواریایی ۱۹۴۸ کیلوگرم می باشد که البته رقیبی سنگین وزن محسوب می شود.

در آن سوی میدان، بدنساز تازه نفس و پرطرفدار آمریکایی آماده شده تا آن چه در چنته دارد را نشان دهد. با موتور ۸ سیلندر ۵.۲ لیتر سوپرشارژر خود توانایی تولید ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور را داراست و این نیروی عظیم توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب منتقل می شود. وزن شلبی کمتر بوده و ۱۸۴۰ کیلوگرم می باشد.

با توجه به این نکته که درگ در مسیر مخصوص این نوع رقابت برگزار شده که سطحی چسبنده دارد، مزیت اصلی با خودروی دیفرانسیل عقب است اما در بیرون از مسیر مخصوص و جاده های عادی، قدرت و سیستم چهار چرخ محرک ب ام و حرفی برای گفتن نمی گذارد.

از لحاظ قیمت نیز برد با شلبی بوده و اختلاف زیادی بین این دو وجود دارد. شاید بهتر باشد که شرکت های آلمانی در بحث قیمت گذاری خودروهای پرقدرت و پرچمدار خود کمی بازبینی داشته باشند. حال بهتر است که این رقابت جذاب و چند مرحله ای را تماشا کنید.

قیمت فورد موستانگ شلبی GT500 در آمریکا: ۷۲.۹ هزار دلار
قیمت بی ام و M8 کامپتیشن در آمریکا: ۱۴۶ هزار دلار

 

زمان ارسال پست: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۲۸ دسته بندی: درگ تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.