اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

خودروهای جایگزین پراید توسط سایپا اعلام شد

خودروهای جایگزین پراید توسط سایپا اعلام شد

مدیرعامل شرکت سایپا خودروهای جایگزین پراید را اعلام نمود.

به گزارش گروه خودروسازی سایپا، سید جواد سلیمانی عنوان کرد: متاسفانه به علت تحریم‌ های بین‌ المللی، تولید کارخانه های خودروسازی کم شد و این کم شدن تولید همراه با ایجاد تقاضاهای کاذب بدلیل از دست رفتن ارزش پول ملی، بازار خودرو را دچار نابسامانی کرد. پس برای جلوگیری از تنش بیشتر در بازار، برنامه کاهش و توقف تولید خودروی پراید در رسانه‌ ها اعلام نشد، اما فرآیند اجرایی آن را با جدیت دنبال کردیم.

وی گفت: تولید زمان حال پراید تا تمام شدن تعهدات در تاریخ‌ های اعلامی و تحویل دادن خودروهای ثبت نامی ادامه خواهد داشت؛ به همین خاطر خریدارانی که در طرح‌ های پیش‌ فروش و فروش‌ فوری پراید ثبت‌ نام کرده اند مطمئن باشند که هیچ گونه مشکلی در تحویل خودروهای ثبت نامب آن ها بوجود نخواهد آمد.

مدیرعامل گروه سایپا در ادامه گفت: این برنامه توقف تولید پراید به بازار داخلی را در ماه‌ های قبل و در جلسه های مختلف غیرعلنی با مدیران ارشد کشور و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرده ایم و این شرکت کنندگان نیز در گفتگو با رسانه‌ها به این برنامه اشاره کرده اند. همین موضوع نشان دهنده آن است که سایپا برای توقف تولید این خودرو برنامه داشته است.

وی بیان کرد: نکته مهم در اجرای طرح کاهش و توقف تولید پراید، بحث جایگزین کردن محصولات در خطوط تولید و بازار می باشد که این بخش از برنامه نیز به طور کامل در حال اجرا بوده و محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین خودروهای خانواده پراید می‌شوند و به غیر از این خودروها، برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، ولی توسعه محصولات بر روی پلت‌ فرم‌ های جدید و مختص شرکت سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌ کنیم.

جواد سلیمانی درباره تاریخ خاتمه تولید انواع پراید اضافه کرد: همان‌ طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرده اند، تولید پراید مدل ۱۳۲ تا آخذ دی‌ ۹۸، پراید مدل ۱۱۱ تا آخر اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا آخر تیر ماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.

زمان ارسال پست: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۶ دسته بندی: اخبار داخلی, سایپا تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.