اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

جلوگیری از دستکاری کیلومتر شمار خودروها با روشی جالب

جلوگیری از دستکاری کیلومتر شمار خودروها با روشی جالب

پژوهشگران و محققان پارک فناوری دانشگاه تربیت مدرس با کمک دوربین‌های پلاک‌خوان راهی برای میزان پیمایش خودروها ارائه نمودند که طبق گفته آنان این روش هم از دستکاری کیلومتر شمار خودروها کم می کند، هم می‌تواند در گرفتن مالیات و عوارض خودروها برای کاهش آلودگی‌ هوا و سفرهای غیر ضروری در تمام شهرها مؤثر واقع شود.

مجری طرح دکتر سارا ابراهیمیان، فهمیدن مقدار پیمایش خودروها را یک چالش سر راه مهندسین و دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل می داند و عنوان کرد: بررسی دقیق مقدار کارکرد خودروها با استفاده از کیلومتر شمار آن ها و یا با کمک GPS حاصل می شود که این روش ۲ مشکل اساسی دارد.

او گرانی را یکی از مشکلات روش مرسوم بیان کرد و در ادامه گفت: از طرفی هر خودرو باید مجهز به چند سخت افزارها برای محاسبه کیلومتر شمار باشد که در این حالت همیشه احتمال دستکاری در تجهیزات نصب شده روی خودروها وجود خواهد داشت.

در این تحقیق راهی را ارائه نمودیم تا بدون استفاده از کیلومتر شمار و یا GPS و فقط با استفاده از دوربین‌های پلاک‌خوان بتوانیم مقدار کارکرد خودروها را به دست ‌آوریم.

 

عملکرد این سیستم

دکتر سارا ابراهیمیان ضمن اشاره به عملکرد محاسبه مقدار کارکرد هر خودرو با استفاده از این روش، با تاکید بر اینکه در این راه تنها نیاز به اطلاعات پلاک خودرو داریم، بیان داشت: موقعی که خودرو از جلوی یک یا چند دوربین پلاک‌خوان عبور کند، اطلاعات پلاک آن بوسیله این دوربین‌ها ثبت شده و هنگامی که این اطلاعات در کنار یکدیگر قرار بگیرند، توانایی آن وجود دارد تا با پردازش آنها و بررسی کردن مسیرهای عبوری، مقدار کارکرد خودروها را محاسبه نمود.

مجری طرح دوربین‌های پلاک‌خوان هوشمند همراه با اشاره به اقدامات انجام شده در این روش برای ارتقای دقت در محاسبه مقدار کارکرد خودروها، اظهار کرد: برای یافتن مقدار کارکرد دقیق هر خودرو، تعدادی الگوریتم‌ کاهش خطا اعمال شد تا بتوانیم بعضی از خطاهای محاسباتی برگرفته از تعداد زیاد مسیرها بین دو دوربین را کاهش دهیم و همچنین احتمال خرابی تعدادی از دوربین‌های مهم در محاسبات را بکاهیم. بازنگری و بررسی های ما مشخص نمود که این الگوریتم‌ها می توانند مقدار کارکرد را با دقت بالا محاسبه نمایند.

 

زمان ارسال پست: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۴ دسته بندی: اخبار داخلی, تکنولوژی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.