اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

جالب ترین قوانین رانندگی در سراسر دنیا

جالب ترین قوانین رانندگی در سراسر دنیا

در برخی کشورها برای موارد خاص قوانین رانندگی جالبی وجود دارد که آشنایی با آن ها شاید برای شما هم جالب باشد.

 

قفل کردن خودروی خود

در بعضی از ایالت های استرالیا از جمله نیو ساوت ولز، اگر قصد دارید بیشتر از ۳ متر از خودروی خود فاصله بگیرید، باید درب ماشین را فورا پس از خارج شدن از آن قفل کرده و از وضعیت پنجره ها هم اطمینان کامل داشته باشید؛ یعنی یا آن‌ها را کاملا ببندید و یا اینکه بیشتر از ۲ سانتی‌متر باز نباشند. هر چند که این قوانین درباره خودروهایی مانند جیپ که قفل و پنجره ندارند، اعمال نمی‌گردد.

 

چه مقدار حق حمل سیب زمینی دارید

از سال ۱۹۴۶ در استرالیا قانونی جالب درباره بازاریابی سیب زمینی ثبت شده با این عنوان که راننده هایی که عضو شرکت بازاریابی سیب زمینی نبوده و یا از ماموران آن نیستند، اجازه ندارند مقداری بیشتر از ۵۰ کیلو سیب زمینی را حمل و نقل کنند. اما نکته جالبتر اینجا بوده ، مامورهایی که موظف به اجرای این قانون بودند، همراه خود ترازو نداشته و اجازه داشتن میزان بار را با نگاه کردن حدس بزنند. البته درباره اجرا شدن این قانون در سال ۲۰۱۹ هنوز مدرکی موجود نیست.

 

چراغ قرمز و زندانی شدن

در کشور بحرین، مسئولان نیروی انتظامی، برای هر تخلفی توانایی آن را دارند تا شما را راهی زندان کنند. چنانچه چراغ قرمزی را رد کنید، احتمال آن وجود دارد ۶ ماه به زندان روید یا جریمه‌ ای سنگین به مقدار ۵۰۰ دینار (۱۷.۸ میلیون تومان در زمان نگارش این مقاله) پرداخت کنید، البته ممکن خواهد هر ۲ گزینه را برای شما اجرا نمایند. اگر زمان عبور از چراغ قرمز به اموال عمومی هم صدمه بزنید، یک سال حبس و پرداخت ۳۰۰۰ دینار (۱۰۷ میلیون تومان) به عنوان غرامت، مجازات شما خواهند بود.

 

قرعه کشی خودرو برقی

مدیران چینی به منظور کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا، فروش خودرو با سوخت فسیلی را با محدود اجرا نموده اند. کمیسیون حمل و نقل پکن در سال ۲۰۱۹ نیز امکان تردد تعداد ۶۰ هزار خودرو با سوخت‌های نوین (خودروهای برقی و …) به شکل دستوری صادر کرده است. حال شما بایستی برای خرید این خودروها در یک قرعه کشی شرکت کرده که شانس بردن شدن در آن هم ۱ در ۵۰۰ می باشد.

 

ممنوع بودن هدفون

سراسر دنیا ، رانندگی با هدفون خطرناک تلقی می شود. در کشور اسپانیا، صحبت کردن یا گوش دادن موسیقی از راه تلفن با استفاده از هندزفری، عملی غیرقانونی است. ولی قانون تصریح کرده رانندگی با هدفون وقتی مجاز خواهد بود که راننده در حال گرفتن گواهینامه موتور سیکلت باشد و نیازمند دریافت راهنمایی از یک مربی است.

 

با باک خالی نرانید

در بزرگراه های کشور آلمان، خالی شدن باک سوخت خلاف قوانین رانندگی می باشد. مقامات راهنمایی رانندگی با بیان اینکه توقف نمودن داخل آزادراه هایی که بیشتر آن ها فاقد محدودیت سرعت هستند، کاری بسیار خطرناک است، بیان داشتند که بیشتر این توقف ها بدلیل تمام شدن سوخت خودروها است. جریمه تعیین شده برای خالی شدن باک ماشین در آزادراه های این کشور تا ۷۰ یورو(۱ میلیون تومان) هم قابل افزایش خواهد بود.

 

دیگران را خیس نکنید

راننده های ژاپنی قبل از عبور کردن از گودال آب باید دو برابر بیشتر مراقب اطراف باشند. در شرح این قانون ذکر شده که بایستی از گلگیر مناسب با چرخ خودرو استفاده نمایند و برخی کارها را قبل رد شدن از گودال های آب رعایت کنند تا مطمئن شوند عابران پیاده خیس نمی گردند.

 

از هر طرف که می خواهید برانید

داخل کشور مغولستان، جهت حرکت خودروها از سمت راست است، اما تنها ۴۸ درصد از ماشینهای موجود در این کشور مجهز به فرمان در سمت چپ خود (جهت حرکت از سمت راست) می باشند. هرج و مرج رخ داده، مقامات مسئول را مجبور کرده درباره محدودیت واردات خودرو تجدید نظر کنند.

 

چراغ ها همیشه روشن

براساس قوانین رانندگی سوئد، بدون توجه به نوع جاده یا شرایط آب و هوایی، هر خودرو باید چراغ های جلو خود را به صورت ۲۴ ساعته روشن بگذارد. البته رانندگان احتیاجی به روشن کردن چراغهای عقب ندارند مگر اینکه مقدار دید کم شده باشد.

 

شستن شخصی خودرو، ممنوع

طبق قوانین رانندگی کشور سوئیس، شستن ماشین در خانه یا کنار خیابان ممنوع بوده و در این قانون گفته شده شهروندان سوئیس از هر ماده ای که سیستم آب و فاضلاب را آلوده کند، نباید استفاده کنند. همچنین قانون مذکور به مواد شوینده در شست و شوی خودرو محدود نشده است. برای شستن خودرو در سوئیس احتیاج به پرداخت هزینه و رفتن به کارواش دارید تا از امکانات مخصوص آن‍جا استفاده کنید.

 

رانندگی بدون پیراهن

کشور تایلند دارای هوایی بسیار گرم و مرطوب است اما شما اجازه ندارید بدون داشتن پیراهن رانندگی کنید. حتی استفاده از دوچرخه و اسکوتر بدون پیراهن خلاف قانون بوده و از سال ۲۰۱۴ مسئولان مربوطه به گردشگران در مورد این موضوع هشدار داده اند که این قانون برای گردشگران هم اجرا اعمال می گردد.

 

لامپ های زرد

برای چندین دهه خودروهای در تردد داخل فرانسه مجبور بودند از لامپ زرد رنگ استفاده کنند. برخی مراجع گفته اند این قانون به سال ۱۹۶۳ بر می گردد که در طول جنگ سربازان بتوانند خودروهای خودی را از خودروهای دشمن تشخیص دهند. البته بعضی افراد هم می گویند که این قانون هیچ ربطی به جنگ ندارد و چراغ های زرد برای این منظور ساخته شدند تا نور آن ها راننده مقابل را اذیت نکند. قانون لامپ زرد تا سال ۱۹۹۳ اجباری بود.

 

سوار شدن پشت وانت

از قوانین رانندگی جالب در هاوایی، در حالت پر بودن صندلی های وانت راننده ها می توانند مسافرهای خود را در بخش بار خودرو سوار کنند البته فقط مسافران بالای ۱۲ سال سن. بعضی از مردم این قانون را بی خطر می دانند و می گویند این قسمتی از سنت های این منطقه است و بعضی هم این روش را بسیار خطرناک عنوان می کنند.

زمان ارسال پست: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۴ دسته بندی: دانستنی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.