اخبار و مطالب
7 روز گذشته
0

تنها راه نجات بازار، واردات خودرو کارکرده

واردات خودرو کارکرده

عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: تورم موجود در بازار که امروز شاهد آن هستیم تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و تحریم‌ها است و بدلیل اینکه افق روشنی برای حل این مشکلات وجود ندارد بنابراین قیمت‌ها همچنان افزایش می یابد و تنها راه آن جمع کردن دلالان و واردات خودرو کارکرده است.

 

سعیدی عضو اتحادیه در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو بیان کرد: وضعیت بازار در حال حاضر به شکلی است که هیچ شخصی تا مجبور نشود، خودرو خود را نمی‌فروشد چون وضعیت آینده کاملا مبهم است، بنابراین پیش‌بینی می شود که قیمت‌ها هنوز هم روند افزایشی داشته باشند.

وی درباره کاهش قیمت در روزهای اخیر اظهار داشت: یک پراید که تا ۲۰ روز قبل، ۴۴ میلیون تومان بوده هم اکنون به ۶۲ میلیون تومان افزایش یافته و حالا اگر که یک میلیون تومان ارزان گردد چنان تاثیر مهمی بر روی بازار ندارد. پس نمی‌توان گفت قیمت‌ها کاهش پیدا کرده اند.

او گفته هایی خود را ادامه داد: در دو سال گذشته موج تورمی بر بازار حاکم بوده و مسیر مشخصی ندارد. پس نمی‌توان گفت در حال حاضر بازار شب عید یا بازار آغاز فصل مسافرت‌ها است. مسیر بازار روزانه در حال افزایش قیمت بوده و رکود همچنان ادامه می یابد.

حسین سعیدی علت افزایش قیمت خودرو و ادامه این موج تورمی را اینگونه توصیف کرد: تورمی که امروزه ما در بازار می بینیم تحت تاثیر رخدادهای سیاسی و تحریم‌ها بوده و چون افق روشنی برای حل این معضلات موجود نیست، پس قیمت‌ها فعلا افزایش خواهد یافت. موضوع دیگر، انحصار تولید و توزیع می باشد. در شرایط فعلی، بازار به دست بعضی افراد و موسسات تعیین و تکلیف می‌شود و اگر بحث واردات خودرو دست دوم اجرا می‌شد کمک زیادی به خروج بازار از انحصار فعلی می‌کرد ولی انحصارگرایان جلوی این تصمیم را گرفتند. به فرض مثال اگر اجازه می‌دادند تا سقف ۱۰ هزار دلار خودرو دست دوم وارد کشور گردد ، دیگر کسی برای تولیدات داخلی بی ارزش، مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را پرداخت نمی کرد.

عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل در ادامه بیان داشت: از طرف دیگر، وزیر صمت و معاونان هر روز بیان می‌کنند که تولید افزایش یافته و معوقات نیز به دنبال آن کاهش می‌یابد ولی در بازار هیچ چیزی احساس نمی‌شود و اصلا ماشینی به بازار عرضه نمی گردد اگر این میزان خودرو که مدیران سایت‌ها و ایران خودرو ادعا دارند، به بازار تزریق شود، اطمینان داشته باشید همان روز ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت خودروها کاهش خواهد یافت.

 

ایلنا

زمان ارسال پست: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۹:۵۷ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.