اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

تشخیص خرابی باتری خودرو

تشخیص خرابی باتری خودرو

مورد اول در خرابی باتری خودرو این است که زمان استارت زدن، باتری توانایی به حرکت درآوردن استارت را نداشته باشد. دلیل بعدی، کاهش مداوم آب خانه های باتری می باشد. علت سوم نیز شیرین شدن آب آن است. اگر این سه مورد را کنترل کنید، از عمر این بخش مهم در ماشین آگاه می شوید.
راه دیگری نیز برای آزمایش باتری وجود دارد، اینکه درب خانه های آن را باز کرده و توسط سیم نسبتا ضخیم دو قطب آن را به هم وصل کنید، اگر آب داخل هر یک از خانه های باتری جوشید و غلیان کرد، آن خانه باتری خراب بوده و بایستی صفحات داخل آن خانه تعویض گردد و چون این کار به روشی اصولی انجام نمی شود، بهتر است باتری ماشین را عوض کنید.

نکته مهم دیگر، آگاهی از نوع باتری است. طبق گفته کارشناسان دو نوع باتری برای وسایل نقلیه وجود دارد؛ باتری (تر) یا همان باتری اسیدی که جزو مدل های قدیمی می باشند و باتری های اتمی یا پیل خشک که امروزه بیشتر استفاده می شوند.
از جمله راه های پیدا کردن خرابی در باتری های اتمی چراغ هشداری است که در صفحه آمپر پشت فرمان قرار گرفته و هنگامی که رنگ سبز این چراغ خاموش شود، یعنی عمر باتری شما در حال اتمام است.
در مورد باتری های اسیدی که درون آن ها صفحه های سربی وجود دارد، به مرور زمان مواردی از خوردگی پدیدار شده و باتری متورم و دچار زنگ زدگی می گردد و این علامت خراب شدن باتری ماشین شما می باشد.

به منظور تشخیص خرابی باتری خودرو در نوع اسیدی یا «تَر» آن، می توانید سطح الکترولیت یا آب باتری را کنترل کنید. مقدار آب باتری موجود در محفظه باید بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بالاتر از صفحات سربی آن قرار گیرد، در غیر این صورت نیازمند رسیدگی است. همچنین باتری های (تر) محتاج آب هستند و حتما باید به آنها آب مقطر اضافه کنید.

آخرین نکته اینکه همیشه به چکه های زیر خودرو توجه نمایید، چون ممکن است این چکه ها مربوط به باتری ماشین شما بوده و نشان دهنده نشتی باتری خودرو باشند. به علاوه این قطره های اسیدی می توانند قطعات خودرو را دچار خوردگی و به آن ها آسیب وارد کنند.

زمان ارسال پست: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۲ دسته بندی: آموزشی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.