اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

تأسیس بوگاتی ریمک؛ شروع همکاری رسمی بوگاتی ، ریمک و پورشه

تأسیس بوگاتی ریمک؛ شروع همکاری رسمی بوگاتی ، ریمک و پورشه

طبق قرارداد جدید، ۴۵ درصد سهام شرکت بوگاتی ریمک در اختیار پورشه و ۵۵ درصد نیز در اختیار ریمک خواهد بود. با این وضعیت، مت ریمک، بنیان‌گذار ۳۳ ساله خودروسازی ریمک، مدیر عامل شرکت بوگاتی ریمک خواهد بود و ۳۷ درصد سهام این مجموعه جدید را خواهد داشت. در مقابل، پورشه مالک ۲۴ درصد و هیوندای مالک ۱۲ درصد از سهام ریمک است.

گفتنی است دپارتمان فناوری‌ و مهندسی ریمک با نام Rimac Technology فعالیت مستقلش را ادامه خواهد داد. در سال‌های اخیر، این بخش نقش مهمی در ساخت پیشرانه‌های برقی و باتری‌‌ها مدرن ایفا کرده است. همچنین، برندهای بوگاتی و ریمک تولیدات خاص خود را ادامه خواهند داد؛ اما احتمالا ازنظر فناوری و تجهیزات مرتبط با قوای محرک، اشتراک‌هایی خواهند داشت.

شرکت جدید بوگاتی ریمک فعالیتش را در ساختمان جدیدی به نام ریمک کامپوس در پایتخت کشور کرواسی آغاز می‌کند. در ابتدا، ۳۰۰ نفر در زاگرب و ۱۳۰ نفر از مولشایم (دفتر اصلی بوگاتی در فرانسه) برای این کمپانی جدید کار می‌کنند؛ اما تا سال ۲۰۲۳، تعداد کل کارکنان به ۲۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

تأسیس شرکت جدید به تولید ابرخودروهای برقی بوگاتی در آینده نزدیک منجر خواهد شد تا جایگزین پیشرانه‌های W۱۶ شوند. البته تعهدات برندهای بوگاتی و ریمک در تحویل مدل‌های پیش‌ فروش‌ شده از شیرون و نورا (Nevera) انجام خواهد شد.

افزون‌ بر این، پورشه بر عملکرد تجاری و فنی بوگاتی نظارت خواهد کرد و موضوع خروج بوگاتی از گروه زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن و فروش سهام آن منتفی خواهد شد. در اوضاع‌ و احوال جدید، ابرخودروهای لوکس برقی را بوگاتی و مدل‌های اسپرت و جوان‌پسند با پیشرانه‌های مشابه را ریمک تولید خواهد کرد.

زمان ارسال پست: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.