اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

بوگاتی شیرون سریع ترین خودروی جهان شد؛ ۴۹۰ کیلومتربرساعت

رکورد فوق العاده بوگاتی شیرون اسپرت در پیست معروف اهرا-لسین شرکت فولکس واگن واقع در آلمان و با رانندگی اندی والاس (Andy Wallace) ثبت گردیده است. این راننده شجاع ۵۸ ساله، راننده سابق مسابقات اتومبیلرانی و راننده تست حال حاضر شرکت بوگاتی می باشد.

این نسخه که بوگاتی برای رکوردشکنی استفاده کرده، مشخصه های متفاوتی با دیگر مدل های استاندارد دارد. شاسی توسط شرکت دالارا یکی از کمپانی های معروف در زمینه ساخت و توسعه شاسی های پیشرفته، بهبود یافته و تایرهای مخصوص که توسط شرکت میشلن ساخته شده اند.

اکنون بوگاتی شیرون اسپرت، سریع ترین خودروی جهان نام گرفته است.

 

تفاوت های شیرون اسپرت با نسخه استاندارد

تایرهای استفاده شده در این مدل، از نوع میشلن پایلوت کاپ ۲ می باشند که هر کدام از آن ها با دقت تمام توسط اشعه ایکس بررسی شده و تست چرخش تا ۴۱۰۰ دور در دقیقه را پاس کرده اند.

براساس گزارش مجله تاپ گیر، بوگاتی و شرکت های دالارا و میشلن در ۶ ماه اخیر سخت مشغول کار روی نسخه رکوردشکن شیرون اسپرت بوده اند. این نسخه اسپرت در مقایسه با مدل های دیگر شیرون به اندازه ۲۵ سانتی متر درازتر شده و ایرودینامیک بدنه آن نیز بهبود یافته است.

اقدمات مهندسین ایرودینامیک بوگاتی باعث شده است تا باله بزرگ و ترمز هوایی، جای خود را با سطحی یکدست و ثابت عوض کرده تا از ضریب درگ هوا در قسمت عقب خودرو تا حد ممکن کم شود.

دلیل باز طراحی سیستم اگزوز و استفاده چینش جدید این بوده که طبق گفته مهندسین بوگاتی، گازهای خروجی می توانند در این حالت به فاصله دورتری از انتهای بدنه پرتاب شوند و اثر منفی کمتری بر ایرودینامیک خودرو داشته باشند.

 

قوای محرکه

پیشرانه ۱۶ سیلندر W شکل ۸ لیتری همراه با چهار توربوی شیرون اسپرت، بهبود یافته و می تواند ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت تولید نماید. این میزان قدرت نیز با قدرت موتور در مدل چنتودیچی یکسان است. به جز موتور، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته خودکار نیز از چنتودیچی گرفته شده اند. گیربکس مورد استفاده هم توسط شرکت ریکاردو ساخته شده است.

زمان ارسال پست: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۱ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.