اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

باتری تسلا مدل S در حین عملیات خالی شد

باتری تسلا مدل S در حین عملیات خالی شد

از جمله کارخانه های مهم شرکت تسلا در شهر فریمانت (Fremont) واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا قرار دارد. پلیس این شهر برای نشان دادن حمایت خود از این شرکت و خودروهای برقی، یک دستگاه تسلا مدل S را به مجموعه خودروهای خود اضافه کرده که در بعضی از ماموریت ها از آن بهره می برد.

موضوع جالب این است که تسلا مدل S پلیس Fremont در میان یک تعقیب و گریز، شارژ باتری خود را از دست می دهد و مجبور می شود ماموریت را نیمه کاره رها کند!

 

شرح ماجرا تسلا مدل اس

براساس گزارش های ثبت شده از این ماموریت، گفته شده تسلا مدل S مورد نظر، جلوتر از بقیه خودروهای پلیس با سرعتی حدود ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت به دنبال ماشین مجرمین بود.

افسر پلیسی که راننده مدل S بود (جسی هارتمن Jesse Hartman) در مصاحبه خود ذکر کرده است زمان تعقیب مجرمین، یکباره متوجه شده فقط ۶ مایل (۹.۶ کیلومتر) از کل برد حرکتی خودروی برقی در دسترس است. به همین دلیل او از بقیه ماشین ها درخواست کمک نموده است.

باتری تسلا مدل S در حین عملیات خالی شد

باتری تسلا مدل S در حین عملیات خالی شد

طبق اظهار نظر پلیس، کمی بعد از این اتفاق، عملیات تعقیب و گریز به دلایلی از جمله؛ افزایش ترافیک و حرکت راننده مجرم در شانه جاده متوقف شده تا ایمنی بقیه رانندگان در جاده از بین نرود.

جسی هارتمن بعد از تمام شدن باتری مدل S ماموریت خود را رها کرده و برای پیدا کردن شارژر باتری، محل را ترک کرده است. او ماموران شیفت قبلی را مقصر دانسته و عنوان کرده فراموش کرده اند در شیفت خود باتری خودرو را شارژ نمایند.

 

مشکل فعلی برقی ها

بروز اینگونه حوادث به شکلی واضح یکی از مشکلات اصلی بهره بردن از خودروهای الکتریکی را آشکار می کند. می دانید که خودروهای برقی برای شارژ کامل باتری به زمانی نسبتا طولانی نیاز دارند اما پر کردن باک ماشین های بنزینی تنها نیازمند صرف زمان چند دقیقه ای می باشد.

هر چند که باید توجه داشت با پیشرفت هایی که در عرصه فناوری شارژ سریع بدست آمده، تقریبا مشکل زمان شارژ خودروهای برقی در آینده ای نزدیک قابل حل خواهد بود.

زمان ارسال پست: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۵۹ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.